neděle 8. srpna 2021

...tiché dopoledne

 v našem bytečku....než půjdu vařit a něco malého dělat.

Pan Há si včera večer ve vaně narazil žebra/uklouzl, tak tady vedle mne pospává/naříká při pohybu. Jinak než láskou a účastí mu nepomůžu....Namazat mastí proti bolesti, stáhnout obinadlem.....

Včera večer jsem si vyfotografovala pár stvolů vratiče , který jsem si utrhla před odjezdem z Tisé a vzala domů do Olomouce..... Miluju ho a nerada bych prošvihla dobu jeho kvetení. Dcera říkala, že si tady ještě nevšimla, jestli TU v okolí někde kvete....


Ale moje skromná kytička není nic proti té, co jsem natrhala v týdnu mojí mamince/prababičce Toničce, když jsme byly s dětmi na naší každoroční procházce nad vsí....  Foceno ze tří stran, všude je něco krásného....
Já už i jen cestou od domku k mamince, každý den uplynulých let, něco natrhala do vázy....A ty louky tady se změnily k nepoznání...Květy, hmyz, čmeláci....A ptáci zpívají....Proti mým mladším létům, plných mlhy/smradlavé inverze, kyselých dešťů a smutných luk plných bolševníku.




A našla jsem ty fotky z Centrálního parku na Severní Terase. Děti to tam milují, zvláště nyní, když tam jsou ty vodní hrátky....







A ještě pár pohledů na "staré" části hřiště....





Deštník nad pískovištěm ????


Přes plot zenové zahrádky na hřiště nakukují houboví skřítci ????


Hřiště na beach volejbal ???? Minule tam při nějaké pouti byly takové ty kutálecí "bubliny"....


Nová velká houpačka.....


Ústí má na park dobrého architekta a dobré lidi, co se o to starají.... 
Jen kdyby se k tomu všemu i ostatní/včetně dětí.... dobře chovali...bohužel....
Smutným příkladem je zrovna pumpa u vodních hrátek. Pumpou se pohybuje nahoru dolu, aby se voda vynesla k povrchu. Ale děti tím ramplují do stran, je to celé uvolněné... Asi jim nikdo funkci pumpy nevysvětlil ??? Rodiče byli kde ??? A ví to vůbec ??? Taková nevšímavost ke "společným" věcem mně děsí.....Až to rupne, bude to odstavené, protože obec na opravu bude muset najít peníze/laciné to nebude, jako u nás všechno....budou přesně tito rodiče brblat, že se nikdo nestará.....😕😖😐

Potom už k autu. Parkovaly jsme kousek od našeho bývalého bytu....
Cestou přes malou zenovou "zahrádku", mostek a zurčící potok uprostřed sídliště.....




A přes jezírko s vodotryskem ven z parku....Okolo Pampalánie, kde jsme byly jindy....když pršelo.....




Možná najdu i další fotky z pěkného týdne, který jsme prožili v Tisé...

Něco mám v novém, od našich mladých, fotoaparátu, než mu došla baterka a nabíječka byla v Olomouci. Něco mám v mobilu, něco v mobilu u dcery.....

Dneska v noci bylo strašně dusno, pan Há nemohl spát, tak jsme se v postelích mleli dva, hihihi.
K ránu začalo pršet, ale jako v sauně je furt....

Klidnou neděli všem.
A zdraví.....
💗💙💚💛💜


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...byla jsem zvědavá,

 jak můj oblíbený autor historických románů  Vlastimil Vondruška  píše o současnosti a budoucnosti....Tak jsem si koupila knížku/elektonicko...