neděle 29. srpna 2021

...a co u nás doma ?

Venku je jen 8 stupňů, nebe čistší. Jako od velikých mračounů. Ale zatím nic moc.


Trochu sama sebe hecuji, že sem dávám pokroky v pletení.....


Mečíkům obírám odkvetlé květy zespodu stvolu, ještě jsou krásné.
Když jsem byla ráno s papírem v odpadu, ulomila jsem si větvičku šípků, ještě nejsou červené, stojí v láhvi od Ludmily na stole v kuchyni....


No, v bytě je jako obvykle, když jsme tady sami. Ticho a klid. Dneska jsem si přispala, ale i proto, že v noci jsem chvíli pochodovala....

To mi připomenulo Moniku z monika.kopecek na Instagramu. Dlouhá léta psala blog, se kterým se ale oficiálně rozloučila  a publikuje teď hlavně na Instagramu. A momentálně tam má fotky z dovolené na severu, krásné. I ty dcery jim vyrostly za dobu, co ji sleduji.....Ale abych neodbočovala jinam....Právě ona psala, že skoro nespí. A přistupuje k tomu střízlivě, že prostě TAK TO má a neláme to přes koleno. Mimochodem je to fantastická učitelka a organizátorka.... Sledovat její třídu, přípravy, nápady, výtvarnou výchovu aj. je pro mne kouzlo nevídané....A běhá....pěkně brzy po ránu a pak šup do ledové vody. Taky vypadá moc dobře, jako žena.💗

A když jsem u těch učitelek, tak ještě jedna je u mne moc a moc oblíbená.. http://syroovka.blogspot.com

Na blogu už není tak často, jak bývala, ale není se co divit. Jak píše na svém Instagramu  syro_ovka je matkou tří skřítků, učitelkou ve škole a cvičitelkou v Sokole. A k tomu domácnost, rodina, i ta širší.... turistika a vůbec....👍👍👍

Momentálně ukazuje jejich poslední prázdninovou cestu na Sněžku/krásné fotky a taky ty z přípravy třídy a pomůcek před začátkem školního roku. Prostě krása.....💙

Chtěla bych, aby všechny děti měly takové učitelky, jako jsou tyhle dvě moje oblíbené, byť pro mne virtuální.💚

V době "instantní" výuky měly obě pro děti spoustu vychytávek přes počítač, skoro by i mne bavilo se u nich učit. Byť z domova.

 Probíraly jsme to s dcerou. Ondra je na škole, kde nejsou tak aktivní. Dcera říká, stará ředitelka, staré učitelky. Takže výuka Ondry přes počítač obsahovala něco málo čtení a doplňování ve Slabikáři a potom to samé v matematice/počtech. A najednou byl konec. Ondra byl hned s úkoly hotový a pak dělal co neměl, něco dopředu, i něco, co ani nesouviselo s učením. Pozorovala jsem ho, když byl u nás, nutila jsem ho se i hlásit, což kvitoval s očima v sloup....Ale žádný "trhák a přitahování dětí k učení" to tedy nebylo. Prostě odučeno, odškrtnuto a klid a pohoda, myslím ze strany vyučující. A druhý den další stránka ve Slabikáři a pár sloupců příkladů v počtech. Prostě jinak NIC. A proto si mnozí na tuto formu učení stěžují. Nezáživnost a nuda.....I když, ruku na srdce, naživo to bude u nich asi to samé a jen šprtky s rukou nad hlavou to oživují. Byly i na pc, hihihi. A jinak NIKDE NIC, alespoň u Ondry......😢

A abych tu dneska jen nefňukala, ještě dvě upomínky na něco jiného....

Ta první je od SROS z Kambodže, hadí ovoce jsem nikdy neviděla....natož abych jedla, že.

https://prima-receptar.cz/salak-hadi-ovoce/


Před tímto videjkem má ještě další, ale zatím nebylo žádné pro mne tak exotické....💛

A to druhé video jsem uviděla mezi nabídkou o stavbách a zahradách. Je, mimochodem, tuzemské provenience a zase něco nového "na trhu".....
kontejnerový dům


💜

Tak a pomalu se chystám jít vařit oběd.

Dobrou chuť i vám všem.
A hezký den.
Poslední prázdninová neděle.
💗💙💚💛💜








Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...byla jsem zvědavá,

 jak můj oblíbený autor historických románů  Vlastimil Vondruška  píše o současnosti a budoucnosti....Tak jsem si koupila knížku/elektonicko...