sobota 8. ledna 2022

...je sobota, jinde sněží....

A tady je jasno a mrazivo.

Celý včerejší den bylo takové počasí, až bylo s podivem, že v Německu, a i v Krušných horách na naší straně, chvílemi hustě sněžilo/viděli jsme biatlon.... Dneska rudý východ slunce. A trocha mraků, ale nic moc zima tedy...

Včera večer/vlastně po 16.té hodině, když zapadá slunce. Do "večera" ještě času dost.




Dneska ráno....


Celý první týden nového roku jsem byla/jsem jako praštěná. Tak nějak mimo sebe, i když jsem všechno dělala, jak mám. Domácnost, úklid, vaření, péče o pana Há a o sebe. První společné pletení s Vlněnými sestrami, čtení knížek...Ob den povídání s mou maminkou, denně s dcerou. Ale pořád mi chybí nějaký impulz na něco, něco.....nevím.
Tak sem dám impulzy od jiných lidí, které mne v posledních okamžicích zaujaly.

U Mirky Milý deníčku ! jsem zjistila, že existují i chlapečské panenky. Nějak mě tato informace ze světa hraček minula a moc se mi líbí. V posledním příspěvku uvádí odkaz na návody svetrů atd. pro panenky od PetiteKnit .

💗

Alicie Paulson jsem si prohlédla fotky jejich Vánoc a spoustu dalších informací a fotek. Nějak jsem jí v poslední době opomíjela. I když jí sleduji hodně let, ještě dříve, než adoptovali miminečko Amélii, hned po porodu....A té už bylo v říjnu 9 !!!!

💙

Dalším překvapujícím miminkem pro mne byla holčička u https://katorovo.blogspot.com. Už třetí holčička v rodině, ale vítaná s velikou láskou, tak jak vítáme všechna miminka. Tuto mladou ženu sleduji taky dlouho, zaujal mne její boj s kožní chorobou a pak už jsem hltala jejich život...děti, nový byt, dobré i zlé, radosti i nemoci, atd. atd.

💚

Doslova před několika hodinami/dny jsem zjistila, že má oblíbená evule-kotule s rodinkou chystá cestu okolo světa za jeden rok. A tak si vytvořila nový blog i nové stránky na Instagramu.



Přiznám se bez mučení, že se na jejich cestu těším skoro tak, jako kdybych cestovala s nimi.....

💛

A to bych ani nebyla já, abych sem nedala nějaké to video.

Každý den sleduji tuto čínskou rodinku s třemi dětmi a babičkou. Momentálně jim střídavě děti marodí, ona byla na nějakých koříncích a dělala pro ně odvar s naši hruškou a kumquatem. Taky mne zaujalo, jak některé kořínky rozstříhala a zasadila na políčku. Aby příští rok nemusela do lesů a kopců hledat...



V předvčerejším videu s manželem před domem zasazovali právě stromky kumquatu....


💜

Asi je na druhé straně zeměkoule doba sklizně tohoto ovoce, které se objevuje i na našem trhu. Tak proto několik chvilek z TchajWanu a jejich způsob zpracování těchto plodů, minipomerančů. Na sladko, s alkoholem, na slané vaření s masem....


💖

Tak to byla moje cesta prstem po mapě, kurzorem po ploše obrazovky....Rozdána duhová srdce mých zájmů, hihihi.✌
Přede mnou vaření, zalít kytky, doplést ponožku a prožít příjemné chvilky s manželem/TV, sportem a filmy na Netflixu.....a čtením.....

Tak zatím...Klidný den a zdraví všem.
💗💙💚💛💜

A ještě jeden recept mne zaujal. Buchty bez náplně v páře a krok za krokem, jak je udělat, aby se po vypnutí páry nezhroutily....

💙



překlad pc.....

A vypíchnutá rada z přeloženého textu kdesi na konci....Musím to vyzkoušet....

ČÍM NAHRADIT DORTOVOU MOUKU?

Zde v USA je mouka na koláče široce dostupná, ale upozornilo mě to, že mouka na koláče není k dispozici nebo je jakákoli bělená mouka v Evropě a Austrálii zakázána. Můžete použít běžnou hladkou mouku (v USA jí říkáme univerzální mouka) a přidat do ní kukuřičný škrob. Zde je návod, jak vyrobit domácí mouku na koláč: Na každý 1 šálek hladké mouky (asi 115 g) přidejte 2 polévkové lžíce kukuřičného škrobu. To pomůže změknout dušené housky ve srovnání s pouhou hladkou moukou.


💗💙💚💛💜
















Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...ano, dneska

 se cítím jako čarodějnice, jen že já nebudu dneska v noci lítat...Váha mě drží při zemi.....hihihi Tnhle obrázek se mi moc líbil, tak jsem ...