pátek 27. srpna 2021

...ráno chladno

 jako v říjnu, pak se to trochu rozehnalo. Na cestu do školky jsem si vzala svetr a pekla jsem se. Nechtěla jsem ho dávat do batohu, nebylo by tam místo na vejce...Přivezl mi dneska ráno Rohlik.cz nákup, ale na vejce jsem zapomněla....A budu dělat kapustu 100x jinak, hihihi.


Mračouny po ránu.....





Pak bylo sluníčko, dokonce jsem koupila Simonce nanuk, za mraků bych ho nekupovala a nenechala jí ho jíst. Bylo tak teplo, že jí tál v ruce....
A chvilku po příchodu domů se zase zatáhlo a začalo pěkně pršet.




Mečíkům už jsem pokrátila stvoly a pomalu vykvétají i ta špičková poupata.


Simonka brejlí do tabletu na pohádku. Pořád jí okřikuju, ať zvedne hlavu, ale copak na ní můžu pořád dohlížet.....
Vzadu je vidět visící dopletený rukáv z včerejšího večera, už jsem nahodila druhý a upletla několik málo řad.


A přišla mi z eshopu Lidlu včera objednaná konvice, pan Há čte návod, ale já už jí jednou vyvařila. ještě musím jednou, podle návodu. Je taková echt německá, myslím tvarem. Připomíná mi hrnce, co měla babička od kamarádky Ireny. U ní jsem taky prvně v životě/cca 8-9 let, viděla kráječ na chleba a celou sadu kořenek i s válečkem z porcelánu na polici na zdi. Jeden čas to tu bylo znovu velká móda....Byla jsem dítě, bylo ani ne 20 let po válce, všude byly zbytky nádobí atpod. po odsunutých Němcích. Kdyby mi někdo tvrdil, že to tak nebylo, nevěřím, viděla jsem to jen v německo českých rodinách....
Irena se s rodiči a už jen babičkou odstěhovali do západního Německa, když nám bylo 12 let. Dlouhé roky jsme si psaly, pak to opadlo, v posledních letech tu nebyla. Její starší sestra říkala, že Irena česky hodně zapomněla a nechce jezdit, když neumí....Sestra tu byla před několika lety, ona se kamarádit nepřestala, byla už skoro dospělá, když odešli. A svazky s kamarádkami nepřetrhala.
Tak a zpět k nám domů. Jedna konvice a tolik myšlenek a vzpomínek.
Tak.
Konvice je plechová a pěkně pálí, když se voda vaří....Zelenou jsem si vybrala schválně.
Další v merku / a v pořadí na koupi/ je varná konvice keramická, hihihi. Tak uvidíme, jak se nám tahle osvědčí.....


A naše "kachna" na kávičky už taky má svoje nejlepší léta za sebou. Jenže já piju kávu jen jednou denně, pan Há taky. Takže něco nového mi je líto kupovat, když tohle funguje....
Já zase nejsem takový konzumní typ, třeba fritézu jsem nikdy neměla a ani po ní netoužila. A takových věcí by se našlo víc.
Moje oblíbená SummerKitchen z Tchaj Wanu dává na YT videa 1x za 7-9 dní. Sleduji jí už několik let. Ještě když bydlela někde na vsi ???, chodila po venku, starala se o zahradu.....Teď, cca před dvěma lety, se přestěhovali na předměstí velkého města, s bratrem a spol....Pěkně si na domě mákli, dneska jsem si všimla, jak úplně jinak vypadá předzahrádka a terasa, než v květnu 2019. Krásné stromky, květiny, rozvedená voda i ven....Něco si pěstuje v květináčích, třeba citronovou trávu. 
O té je dnešní díl.....


Teď se ještě chystám na jiná nová videa, kdyby se mi něco líbilo, dám to i sem.

Hezký den všem.
💗💙💚💛💜






Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...byla jsem zvědavá,

 jak můj oblíbený autor historických románů  Vlastimil Vondruška  píše o současnosti a budoucnosti....Tak jsem si koupila knížku/elektonicko...