pátek 25. října 2024

...zase doma,

 včera v podvečer mě mladí dovezli domů. Měla jsem toho dost na cestování busem....Batoh s věcmi, do kterého přibyly mrkve a dýně od dceřiny kolegyně. Taška s nákupem, taška s obědem na dnešek a dvěma duchy pro Uršulu, ke které dneska jdu.

Takže doma vybalování, večeře, pak TV a čtení a spát....

Ráno jsem se zase nadchla pro východ slunce.

Před východem......






A už leze....docela fofrem se ta Země otáčí....to by člověk neřekl. Všechno bereme jako všední věc, ale když se nad tím člověk zamyslí, že ten posun slunce vlastně dělá pohyb/otáčení Země, to je pocit silný až děsivý.....Co se to bez přičinění člověka děje. Pořád dokola.




Den bude asi jako včera, teploty do 18ti stupňů, venku vůně podzimu....Hlína, suché listí, trocha toho tlení...Podzimní kytky...

Ale ještě ke včerejšku.
Hlídání bylo dobré, se Simonkou jsme udělaly těsto....


Má sice stupínek, ale takhle se jí to líp dělalo....S dcerou jsme si obě dost zvykly těsto dělat v míse a pak teprve použít vál/podložku na další práce.
Potom, co se těsto maličko vychladilo v lednici, jsme pekly.
A slepovaly.
Těsto na 15 duchů naší velikosti, 10 cm. Tzn. dvojmo, že.


Cukroví duchové i na papíře, hihihi.


Jeden vršek nám spadl.


Jak se "tvořily".


Formičky před mytím.


Sušenkové těsto :
1+2+3 = cukr+máslo+mouka
špetka soli
1 vejce
půl hodiny ochladit v lednici
8-10 minut 170 stupňů 
Chuťově dobré, kdyby se přidal citron a vanilka, pro mne je to linecké, páč TO mi nejde.....

Dneska dopoledne nic moc, taková ospalá rutina, okolo druhé pojedu k Uršule.
Se dvěma duchy.
Víkend budu sama, mladí jedou na prodloužený víkend na Dolní Moravu nebo Horní ????
To brzy zjistím.

Klidný pátek všem.
💖💗❤💙💚💛💜






Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...před chvílí

 Uršula dorazila domů.... Bylo to moc fajn, že  jednou přišla ona k nám. Musím ale brát na zřetel, že je o 9 let starší než já a navíc má po...