středa 16. října 2024

...středa ráno

 na nule na Lazcích. Když jsem já vstávala, byly 4 stupně. Pořád je chladno i přes slunce. Prostě podzim.

Dcera je doma s vnučkou, stav +- stejný, ráno hned tvoření. Na této fotce je celá dcera, vlasy, ouška, posed....Po kom to dítě je tak tvůrčí.....


Já umyla sanitu v bytě do lesku blesku, myla jsem si vlasy, uklidila nepořádek, zametla...No a sedla k pc. Maily, blogy, videa. A hned jsem objevila něco, na co jsem si hned vyndala přízi, jehlice a blok s překladem. Mimochodem, když se někdo bude chtít inspirovat a nerozumí rusky, jsou tam i české titulky....


Zase ta Oksana a azbuka, ale to nevadí, je to jen jedna bytost pletařská....


Za chvíli si půjdu udělat oběd a pak se na to vrhnu, hihihi.  Ještě nemám dopletenou druhou hnědou ponožku pro vnuka, ale na to je čas.
Tyhle papučky se mi moc líbí. A navíc jsem koupila tuhle lacinou přízi v Action, tak uvidím, jak mi to půjde.
No a ještě něco z vurtuálního světa.
Tentokrát z Japonska, nová série videjek od rodinky, která cestuje po Japonsku karavanem. O víkendech.  Ale už mají rok ??? tento ??? svůj dům. První pokusy se zahradnictvím a pěstováním. Nějaké to vaření.



okolo 7mé minuty na videu o zázvoru

A jejich videa o cestování jsou tady.

A ještě plný odkaz na Maangchi, plný receptů. Myslím tak za posledních 9-10 let. Jeden čas byla nesmírně populární a bylo TO její vaření něco nového. Nás s dcerou přivedla ke kimči aj. nakládaným zeleninám....Některé recepty jsou exotické, ale spousta jich jde uvařit i u nás. I kvůli mnoha asijských eshopů, kde lze ingredience nakoupit. A nejen tam, např. i Rohlik.cz toho má dost. I letecky přiváženou zeleninu a ovoce. To není reklama, jen konstatování. A asijských nudlí i rýže, omáček aj. má taky dost. Jediné, co mi chybí, je tence plátkované vepřové i hovězí maso. U nás jsme zvyklí na silné plátky a kostky. A to jejich tenké maso je úmyslné, kvůli rychlosti přípravy. Lze to nahradit tím, že se dá maso pečlivé rovně zmrazit a plátečky se krájí ze zmraženého nebo i jiné způsoby, hihihi.


A poslední video sem dám o dvou mladých "stavařích" v Západní Virginii. Postavili si první dům na pozemku. Pak zvířata a k tomu si zrekonstruovali kavárnu a dílnu na výrobu mýdel a svíček. Aby toho neměli málo, začali letos přistavovat dům. Mají tři děti a ty rostou. Toto poslední video ukazuje rychlé přípravy na deště.. dodělat střechu. Obdivuju je. Ale je to živí, že. A kromě několika dovezených aut s betonem a materiálem si všechno dělají sami. Jo, to jsou ti, co chránili svá zvířata proti žravému kojotovi...


A pro dnešek dost.
Je pravda, že jsem toho spoustu nenakoukala, nemůžu pořád sedět u počítače. Tak místo večerní TV.

Klidný den všem.
A zdraví....
💖💗❤💙💚💛💜





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...tak jsem

 opíchaná. Proti kovidu. Lidí bylo hodně, věkově různorodé, civilní i zdravotnický personál. Čtyři  lékaře jsem napočítala.... Cestou domů j...