pátek 18. října 2024

...pátek se sluncem,

 musela jsem to využít, i když od západu šly temné mraky. Takové ty, co věstí sníh...

Dneska jsem jela na hřbitov Neředín.

Celé roky jsem se na severu starala o tři hroby na hřbitově v Tisé. Rodiny Mášovi/prarodiče z otcovy strany až po mé rodiče....rodiny Bídařovi/teta Ludmila a její rodina, po které jsme mělí domek a bratrance Jaroslava. Nikdy mi to nebylo zatěžko jít tam, uklízet, zapalovat svíčky, v létě zalévat, protože hřbitov je pod skalami na místě, kam praží celý den slunce. A v zimě jsou/bývaly mohutné návěje sněhu. Rozsvítit na Štědrý den, nemluvě o Dušičkách.Taky jsem odtud dělala spoustu fotek. Hrobů starých z předminulého století, pečlivě obsekané....a hroby lidí, které jsem i znala. Z dětství,  známí rodičů, jejich potomci i mí vrstevníci.

Tak jsem se dneska konečně vydala na hřbitov, kde jsme 9.října nechaly s dcerou/a celou rodinkou, vsypat na loučce popel pana Há. Psala jsem o tom....Ale dneska jsem udělala snímek toho místa...


A potom jsem se začala, cestou ze hřbitova, seznamovat s tímto místem, kde odpočívají generace olomoučanů....
Příště půjdu zase jinou cestou.










RIP

Klidný den všem.
💖💗❤💙💚💛💜



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...taková pracovní

 sobota. No, v malém. Luxování, vytírání....Ale dneska mi to nějak šlo od ruky. Snídani už jsem si dala při sledování dalšího Povídání s Vln...