pondělí 12. dubna 2021

...včera v lese

 jsem měla okamžiky, kdy jsme zase po dlouhé době hodily slovo s dcerou. A mimo spoustu jiných témat jsem jí děkovala za to, že v tom lese můžu s nimi pobýt. Že jsou v mém životě okamžiky, kdy si připadám jako kříženec zdravotní sestry, pečovatelky, kuchařky a uklízečky....Potom až manželky a mé osoby. Nechci se rouhat, ale tak to někdy cítím.... Dcera mě chlácholila, že tak to má každý, že nejsem sama....

A já měla dneska pocit, že se musím pochválit, sama sebe. U nás je to tak, že když jsme po obědě, já řeknu....to mi to dneska chutnalo, bylo to dobré.....A pan Há řekne .....to od tebe vždycky.....Já na to....a proč mi to někdy neřekneš sám od sebe ??? A on..... víš že mi chutná všechno.... Takže tak. Kritiku, tu si užívám často i kvůli blbinkám, ale pochvalu spontánně nikdy.....

Takže se dneska chválím...Za to, jak jsem NÁS krásně přestěhovala, CO všechno jsem zabalila a pak zase rozbalila.... Abychom se TADY cítili dobře a JAKO doma.....

A k fotkám mne dovedlo to, když jsem uklízela myčku.... Včera jsem pár listů medvědího česneku dala do sušičky, hodinu 20 sušila a pak platíčky zaplnila kus myčky. Když jsem si všimla, že by potřebovala umýt....A dneska jsem to uklízela na místo ve skříňce. V nejhořejší polici vedle pekárny apod, kam málo chodím. Ze židle. A když jsem slezla, šla dál uklízet nádobí, všimla jsem si ještě jednoho platíčka...A to už jsem tam jen tak nahoru vsunula, se slovy "příště".

A to rozjelo mou chuť si TO přestěhované vyfotit.

A zkonstatovat, že už je to skoro "vymakané", že už asi moc věcí nebudu přesouvat. Jako jsem to tady už dělala 2x. Asi už to bude to pravé ořechové.

https://www.mamami.cz/blog/

jejich Instagram, za několik dní začne jejich placený kurz, nový......

Všechno, co je na fotkách, jsem v bytě v Ústí zabalila a přestěhovala, rozbila se mi jen jedna věc, ale ostatní prošlo myčkou a novým uložením.

Moje sklo.....


Můj porcelán, čajová sada po tetě, růžové hrnky ještě z dob socializmu. To, když tenkrát jeden stál +- 500 a já je chtěla ke svým "výročím" místo oblečení a kosmetiky...třeba.



Moje knihy, tedy přísný výběr z knih, kterých jsem měla 3x víc, zbytek rozdán nebo vyhozen...A v domku zůstala celá knihovna "na přebrání" novým majitelem. Jediné, co mi chybí, že jsem na domku nezabalila knížky o kytkách, několik o rostlinách....prostě jsem už tak trochu "nemyslela".... Knihy jsou v zavřené skříňce.




Ubrusy, povlečení, ručníky a spol. jsme měli v nástavcích nad skříněmi v ložnici.  Skříně s námi taky nešly, tudíž jsou v zavřených skříňkách v pokoji. Líp přístupné.




A skříňky v kuchyni....jsem misková královna, těch mám nejvíc. Ty hnědě keramické na sporák jsou nové, a určitě nejsou poslední. Krásně se v nich zapéká jídlo, rýže dělá takovou fantastickou hnědou krustičku....








Tady takový mišmaš věcí, které méně používám. Plastové krabičky a nádobí budu muset ještě jednou probrat, podle používanosti i něco vyhodit... Přijdou mi totiž nové, skleněné s víčky. Chci během týdne nakládat kimči a to bude lepší do skla, protože v plastu je to sice OK, ale pak už se TO, aroma, z plastu neumyje.....


Sekáčky, palička, váleček, věci na pečení a přípravu těsta, fólie...


Suché věci, vločky pana Há, polévka poslední pomoci.....


Kořenky, koření v krabicích apod.


Zase jednou mišmaš, od cibule s česnekem přes těstoviny, kečupy apod.
V Ústí jsme měli v mezipatře špajzku, spousta věcí byla tedy "ukrytá" mimo byt a nebyl problém si pro zeleninu a brambory dojít půl patra. Kompoty, domácí džemy apod. Tady mi tenhle prostor chybí, ale, koneckonců, to byla i černá díra na nepoužívané věci. Jak jsem zjistila při stěhování....


Tady bývalí majitelé do rohu dali takovou úzkou skříňku, zatím jí uplatnění hledám, ale vešlo se tam několik z mých mála elektrospotřebičů... Rýže ve sklenicích taky třeba...tady je ještě místo na vývin....




Tohle vypadá ještě nevymakané, ale nechávám to panu Há na jeho propriety na snídani atpod. A čaje.


V těchto místech jsou nalepené květináče ????, taky oříšek z minulosti bytu. Zkusila jsem tam dát bylinky, ale málo světla....nene, to už ne. A bourat to zatím nechci.
Na tomhle bytu se mi líbilo i to, že vybourali kus zdi do předsíně=uličky a tím kuchyň hodně otevřeli a provzdušnili. A ta ulička k ložnici / a WC/ ztratila vzhled škvíry, hihihi.


Jedna ze tří skříněk z Ústí, měla jsem je vedle sebe v kuchyni proti lince. Tady v té jediné, co jsme přestěhovali, mám hrnce, pekáč, mísy a misky, cedníky a víc už se tam taky nevejde. Vyfotila bych obsah, ale on ten posun dvířek hlasitěji vrže a pan Há ještě spal.... Jedna zelinkavá miska čeká na uklizení.... Na ploše mám vodu na zalévání kytek, papírové utěrky, z boku háčky na ručník a utěrky látkové. 


A poslední úložné prostory jsou naše nové vestavěné skříně na míru, v předsíni. Podle mých plánků potřebnosti.


V horním nástavci ještě bordýlek, vlevo hry z domku a krabice s pedigem. Vpravo Vánoce a Velikonoce....


Druhá část skříně je šatnová. Kabáty a věci, co používáme ven, už budu balit zimní a trochu se to uvolní. Pod tím krabice s botami, taky bude sezonní výměna. V igelitce boty pro dceru, měla jsem to vyndat, když tu včera byla....

A v nástavci ještě nějaké krabice, v tašce pruhy látek, musím zase přebrat a uklidit.




A letmý pohled na sedátko a věšáky předsíně....


Bylo to zdlouhavé, pan Há na mě mluvil, tudíž mi to připadalo superdlouhé. Ale je to hlavně pro mne a můj "deníček".
A jdu na ty denní rituály....

Klidný den a zdraví všem.
💗💙💚💛💜


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...dneska mě žebra

 bolí hrozně, asi se přidala i zpětná změna jara k zimě.....A vstavala jsem levou zadní a ještě asi nebyla moje, hihihi. A vůbec k lepšení n...