středa 19. května 2021

...na dobu přes

 polovinu května je velmi chladno.😌

Předchozí roky byl květen nejteplejším měsícem, červen skoro létem a červenec jakoby konec léta. Srpen býval chladnější. Možná se to vrací do normálu, kdy léto bude červenec a srpen.....

Na domku v Tisé jsem to měla složitější, myslím s agrotechnickými lhůtami. Kvůli nadmořské výšce /cca 550 mnm/ začínalo jaro později a podzim nastupoval mlhami a chladem zase pro změnu brzy. Takže se mi skoro nikdy nepodařilo vypěstovat jižnější zeleninu..... Ale v posledních letech jsem se starala spíš o květiny a trávník, na víc nám už nezbývaly síly. A roky s dcerou na mateřské s dětmi a s námi přes léto TAM nikdy nezapomenu. Na domku bylo fajn. A zrovna včera jsem si v mobilu prohlížela fotky z těch let....skály, procházky, výlety po okolí, Vlčí jezírko, jezero Milada, ZOO  v Ústí/L, ZOO v Děčíně, koupání v rybnících i doma v bazénku, ostružiny, borůvky, vaření knedlíků, džemů, táboráky, návštěvy u mé maminky/prababičky.... Snad tady navážeme na pohodu, děti rostou a všechno se tím mění. A už máme plány i na cesty na severozápad....nechci TO zakřiknout.....

Dneska ráno.



Pan Há měl pravdu, ten jasan má vrchní větve suché. Loni ještě ne....




Dneska mám v plánu cestu do OBI, ale když bude pršet, počká to.
Byla jsem se podívat na balkoně na kytky a jahody. Bylo jich deset a ta chladna a mrazíky jich přežilo jen pět. Tak jsem si u toho vzpomněla na včerejšek. Koupila jsem dětem jahody a při vybalování tašky mi Simonka říká...Babi, už nám nemusíš kupovat jahody, máme na balkoně.... Tak jsem se šla podívat a opravdu, čtyři sazenice s cca 2-3 lístky. Mají jahody, opravdu.
Žiju z těchto okamžiků s dětmi.....😀😁😂😃😄

Dneska máme skoro uvařeno. Na včerejšek jsem panu Há udělala kuře/proužky prsou na paprice. Já jedla u mladých.... Takže doma zbylo i na dnešek. Uvařím k tomu tarhoňu.....

Taky chci dneska plést, já chci plést.......chci plést....
A tak ještě tématicky přidám jedno video se SW a jeho fíglu o volném okraji dutinky při pletení šátků. 


Ne, nepletu šátek, jen moment, který se může hodit. Hlavně si to zapamatovat. 
Náš milý šef na toxikologii, Honza Ř., říkával při odborných problémech..... Člověk si nemusí a ani nemůže všechno pamatovat, ale musí vědět, KDE o tom něco najde/odborná literatura....

A ještě z úplně jiného soudku. I když zmínění o Honzovi Ř. mě k tomu postrčilo.
Máme na Wupu svoji místnost, my holky z toxikolky.
Takže jsou dny, kdy probereme všechno možné. Včera zprávu o tom, že nám odešel náš oblíbený "prsař", lékař s humorem i dobrým slovem, RIP pane doktore..... A i věci veselejší, jako je Uršulino sobotní přestěhování sem do Olomouce, vnoučka Aleny, a zahradního architekta Lukáše, syna Evy B. Pádi....Už jsem o něm psala, je na Bornholmu a dokonce se pravidelně objevuje i v dánské TV  v zahradnickém pořadu. Lukáš v kulichu....
Jeho máma psala, že se tam chystají.....

Takže takhle my žijeme, my holky z toxikolky, naše zdravé jádro, hihihi. V něm jsem byla dlouhé roky nejmladší /hihihi/, pak přišla Alena.... Po ní ještě další, jak jsme postupně začaly odcházet do důchodu. Ale musím říct bez lhaní, že nás Alena drží pořád v obraze a i ona ráda vzpomíná na roky mládí s námi, tvrdým jádrem, kam se přivinula a už nás neopustila.....

Tak a pro dnešek dost informací. Do mého "deníčku".

Klidný den všem.
💗💙💚💛💜 





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...duben spěje, neodvratně,

 ke svému konci. Ve středu už bude prvního května. Čas běží jako splašený kůň.... Po chladných i mrazivých ránech zase jarní teploty okolo 1...