úterý 7. září 2021

.. jo,jo, podzim je tady,

 přes den skoro babí léto, ale rána a večery jsou už chladné.

Dneska jsem zaplnila papírový sáček z DM biologickým odpadem, spousta šlupek. Dělala jsem oběd zase podle Kuchařky ze Svatojánu/2016/. Tentokrát kari s květákem a mrkví. Takže všude žluté stopy, po stole i ve dřezu, zase budu odbarvovat, hihihi.





Když bych to příště vařila, udělám rýži bílou, aby to na talíři trochu kontrastovalo. Oproti receptu jsem místo brokolice dala kedlubnu nakrájenou na hranolky. A mrkev oranžovou a žlutou. Místo ovesné smetany jsem zalila kokosovým mlékem, mám sušené. A ananas, který z plechovky pan Há nemůže, protože doslazováno a ani ho nekupuju....jsem dala šťávu z pomeranč.
Ale chuti změny neubraly, já kvůli dietě pana Há musím nahrazovat a improvizovat v mnoha receptech..
Už mám zase napsaný květák na nákupním seznamu, našla jsem další recept.
O tom, až to budu vařit. 

Úplně jsem byla vařením a receptem pohlcená, zapomněla jsem volat mojí mamince, musím si dát upomínku na tři hodiny. Ony obě moje holky po obědě pospávají. proto obvykle volám dopoledne...ach jo.

Včera mi psala dcera, že jim "umřela" myčka, ale zítra dopoledne budou mít novou. Jo, jak si na ty stroje člověk zvykne, tak bez nich je těžko = hůř. Ale jsou ty pomocníci žen velmi dobré, strašně to ulehčí život. Ještě mám v živé paměti okamžiky po obědě, kdy jsem se potila nad dřezem...teď je to OK. Když jsme sami, tak myju za dva dny, když s dětmi a spol, tak každý den, někdy i 2x za den. Strašně rychle si na to člověk zvykne. Zvláště určitě matky s dětmi, to je nádobí vždycky plno.....

V ranních hodinách jsem dneska procházela videa a pokusím se sem dát výběr z toho, co mne zaujalo.

Tady podkafíčka se srdíčky. Dobrý návod, protože srdíčka jsou vlastně poslední řadou dokola, žádné dělání srdíček samostatně a pak přišívání. Dobrý nápad....


U tohoto videa jsem se zastavila, protože jsem byla zvědavá, jak se to dělá...
Taky zajímavě, i když bude asi dost velká spotřeba materiálu....


K angličtině zvukově i arabské titulky.....

Tento návod na ponožky na dvou jehlicích, pletených tentokrát, je zajímavé hlavně to, že jsou dalším, už tedy třetím dnešním návodem z příze Alize. A to jsem to ani tak nehledala. Jako podle příze myslím. 
Hlavním myšlenkou tohoto pletení ponožek je LICHÝ počet ok, poslední oko plést obrace a jako první oko z lícové strany je třeba ho jen SEJMOUT, aby se pak dobře připlétala spodní strana ponožky. V návodu je i schéma vzorku, je potřeba si video v tom okamžiku zastavit a na připravený čtverečkovaný papír nakresli.... Vzor je na 15ti okách a po stranách tři a tři oka na lem, pletený stále hladce na dvou okách a to poslední obace a v další řadě jen sejmout. To už jsem ale psala výše....Asi zase po delší době zkusím nějaké ponožky podle toho uplést, je tam i tvarovaná pata, což se mi líbí. Už jsem nějaké kdysi dělala, ale asi jsem netrefila počet ok a padaly/klouzaly mi. Tyhle se mi ale líbí.


Trošku mi tam vadila ta noha, vypadala jako živá/useknutá, hihihihi.

A ještě jedno háčkování, tentokrát tuniské.


Nedá se nic dělat děvčata/i chlapci. Pomalu nám budou nastávat dlouhé podzimní/zimní večery...A počet nakažených nám taky stoupá...tak uvidíme, že......

A nakonec něco pro houbaře/což jsem i já. Ale mám dva roky pauzu....bohužel. Tohle je video ruské provenience...Jdou na houby s kyblíky a co toho nasbírali !!! Bylo to 8.8.2021


Tak, to by bylo pro dnešek až dost, že.

Včera nás zastihla zpráva o úmrtí pana Belmonda. Jednoho z hrdinů mého mládí...Odcházejí, hoši/i děvčata, jak postupuje ten čas v kalendáři... Nám všem. Bylo s vámi fajn, Muži z Ria.....

Klidný den všem.
A zdraví.
A díky za vaše návštěvy u mne.
💗💙💚💛💜

















Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...duben spěje, neodvratně,

 ke svému konci. Ve středu už bude prvního května. Čas běží jako splašený kůň.... Po chladných i mrazivých ránech zase jarní teploty okolo 1...