pátek 3. září 2021

...kupodivu,

 dneska ráno sluníčko, i když chladno. Prostě podzim.

Takhle to vypadalo po šesté hodině ranní. Pan Há šel ještě spát, já si sedla k PC a začetla se.....




Je poklidno, vítr zatím nefouká.



Včera jsem měla k večeři zbytek květáku od oběda, bez brambor, a otevřela jsem si jednu "hotovku", kterou jsem dostala od dcery. Ta, pro změnu, objednávala v dalším korejském obchodě, který máme rády v oblibě.
Včera jsme si povídaly přes Skype, taky o kimči. Naše oblíbenost kimči aj. krejských jídel se posunula dál, na její kolegyně. Taky začaly nakládat a chutná jim i jejich rodinám. Dětem samozřejmě nejvíc sladké rýžové koláčky, ale i v zelenině našly zalíbení. Ne, že by si jen kupovaly hotové, začaly nakládat....zrovna se chystají. Mluvily spolu o tom, že je čas. Na to nakládání je potřeba mít originální přípravky, jako je pasta z papriček a sušené drcené papričky, obojí určené na kimči. Když hodně improvizujete, ta chuť hotového pak prostě není ono. Ostatní lze sehnat v normálním obchodě - zázvor, česnek, čínské zelí, mrkev, cibule, zelené cibulky, bílou ředkev. Rybí omáčku, případně krevety. Já tedy krevety nedávám, na mou chuť stačí jen rybí omáčka. Jednou jsem je dala a připadalo mi to zbytečné. Jednak při našich cenách krevet to kimči výrazně prodraží, ale i oni používají buď nakládané minikrevety...potěr ??? nebo sušené tyhle mrňky... Musím se podívat, jestli to v nějakém eshopu nemají.
Jako zahušťovadlo oni používají rýžovou mouku nebo škrob, náš bramborový nebo kukuřičný stačí.
Takže se vyplatí mít pastu a sušenou papriku originál.

No a včera jsem tedy otevřela salát s malými ředkvemi, je to mňamka, chuť fantastická. Na pana Há ředkev trochu tvrdá, ale když by to člověk nakládal doma, možná by pro něj bylo dobré ředkev chvíli povařit v páře, aby zaměkla.
Umím si to představit z těch kulatých bílých ředkví nakrájených třeba na osminy s kousky natě. Oni mají spoustu tvarů a velikostí bílé ředkve, tyhle jsou takové hruškovité.



No a druhou "hotovku" mám ještě neotevřenou, je hlavně z natí a listů ředkví. Všimla jsem si, že asiati NIC nevyhodí. Třeba natě od kedluben i s listy spotřebují právě na tyhle saláty. My to v obchodě otrháváme do odpadu a oni snědí. Zkusila jsem to podle jedné české blogerky, uvařit na chvíli na páře, ochutit a bylo to dobré. To samé např. květák, brokolice....Spousta z nás košťály vyhazuje, oni očistí a spotřebují po tepelné úpravě nebo po nastrouhání nahrubo syrové do salátů.



A při podrobném pohledu na nabídku kimči salátů na https://handaum.cz zjistíte, že je to populární a mají vyprodáno.....

Tak, nemám sliny/Sjogren.sy, ale sbíhají se mi....hihihi.

No a když jsem v té Asii, tak ještě jedno video Sros z Kambodže. Křídlaté/motýlí fazole, nikde jsem, mimo fotek, nenašla žádný text na přečtení, CO to je apod.


Včera jsem postupně uklidila celý byt, vytírala jsem, luxovala, prala předložky do koupelny a na záchod, utírala prach. Normálně uklízím v pátek, ale psala mi dcera, že se v pátek ráno zastaví na kávičku a pokec.... Tak abych měla volno.
Jenže, když bylo hotovo, volala my přes Skype, že je všechno JINAK a přijede v sobotu i s dětmi...Takže jsme hodinu povídaly a já mám dneska volné dopoledne. Jen mi před obědem přiveze Rohlik.cz nákup.

Ještě ani nevím, co budu vařit....

Klidný den všem.
A slunečný a pěkný víkend.
A zdraví....
💗💙💚💛💜







Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...duben spěje, neodvratně,

 ke svému konci. Ve středu už bude prvního května. Čas běží jako splašený kůň.... Po chladných i mrazivých ránech zase jarní teploty okolo 1...