středa 9. června 2021

...konečně před chvilkou zapršelo,

 i když jen tak prudce a rychle a je to pryč.....

Měli jsme tu Simonku, tak jsem jí ráno odvezla do školky.

Už loni jsem fotila překrásně osázené oddělení tramvajové trati od silnice....stanice Envelopa.... směrem na nádraží. A jen jeden pruh směrem k tržnici a křižovatce, protože jeden pruh potřebovali na odbočování aut, proto jen jedna strana kolejí má osázení. Tam já vystupuji, když jdu na nábřeží do školky pro Simonku. Jsem tím nadšená.



A směrem na nábřeží v trávě spousty červených máků.


Cestou ze školky jsem se zastavila na Tržnici. Nebyla plná stánků, spíš květiny a osazování zahrady. Lidí docela dost. Zeleniny málo, koupila jsem jahody a meruňky.





Dneska byla k obědu hrstková čočková polévka /koupená směs/ a lívanečky s kimči. Kimči budu pomalu končit a dělat nové. 
A upekla jsem francouzský koláč s jahodami.




Recept mám už takových 30 let od kamarádky Jany z Plzně, jeden čas jsem ho dělala často, pak jsem ho nemohla najít a ani Jana nevěděla, který....Tak už jsem ho zase našla/v počítači...
V originále se dávají na koláč jablka na měsíčky nakrájená, ale je dobrý i s jahodami. Vylezl pěkně, přestože není s cukrem, ale náhradním sladidlem stévií v prášku.
Francouzský koláč:
5 lžic cukru / já 1 lžíci sladidla/
6 lžic hladké mouky
špetka soli
prášek do pečiva
1 vejce
1 lžíce oleje
1 lžíce mléka / já víc, bez cukru by bylo těsto těžší než je.../
1 lžíce rumu
Smícháme těsto, je vlhké a pevnější, ve formě mu pomůžu rozprostřít prsty opakovaně máčené ve studené vodě.
Na těsto rozložit ovoce.
Polít zálivkou :
50 g rozpuštěného másla
1 vejce
1 lžíce rumu
5 lžic cukru / já 1 lžíce sladidla/
Pořádně našlehat metličkou, polít koláč a péct 180 stupňů, 20-25 minut. Podle trouby. Já na posledních 5 minut pustila ventilátor....

Jo a dělala jsem dvojnásobek ingrediencí, protože ten pizza plech je větší než moje koláčová/dortová forma.

Dneska odpoledne už nemám nic v plánu, motala se mi celý den hlava /tlak venku.../ a do žádné práce se mi nechce.
Zítra se na chvíli zastaví dcera, hned ráno, jede si pro nový řidičák a přiveze mi nákup/jiný než obvykle....

Klidné odpoledne všem.
💗💙💚💛💜






1 komentář:

  1. Máte to opravdu krásně osázené.Taková tržnice by se mi líbila.U nás jsou už snad obnoveny sobotní trhy na náměstí,ale moc stánků tam nikdy nebylo.Nestálo to za to.
    Vaříš samé dobroty

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...to bude na

 dlouhé lokte, ta moje léčba zlomených žeber. Vysadila jsem léky proti bolesti, no, zatím nic moc, ale žiju. Pořád spím v polosedě a nesmím ...