pátek 25. června 2021

...sama pro sebe,

 protože jsem si to slíbila.

Tak jsem dočetla knížku, kterou jsem si koupila, abych viděla pohled na "věc" očima vrstevníka.

Cesta na Tajmyr


Kniha má být cestopis, ale to je jen částečně. Každý kousek cesty a současnost/2018 Ruska vedou ke vzpomínce a historickým informacím. Ty převažují nad popisem vlastní cesty. Ale to není zápor, to je velký klad knihy. Dozvěděla jsem se spoustu pro mne nových věcí .
Mimo jiné i o českých vesnicích...... Na konci knihy i o Podkarpatská Rus a pozůstatcích a stopách po tom, jak jí ekonomicky, kulturně a například stavitelsky ovlivnilo spojení s Československem. Než jsme o ni přišli na úkor Ruska po II.sv.válce....
O tom, jak současná vládnoucí síla využívá naivitu lidí/osobností, které ale v této pozici vypadají směšně...můj názor......
Nevím, pro jakou cílovou skupinu je tato kniha napsaná. Myslím si, že pro nás starší, abychom se mohli lépe vyrovnat s životem, jaký jsme vedli pod vedením strany a vlády/myslím tím svobodu ducha a volnosti. Tu volnost a demokracii, kterou současní mladí berou jako naprostou samozřejmost.....
A současní mladí a kniha ?
Pro valnou část z nich to asi bude nezajímavé, pro ty ostatní možná ano. Víme přeci, jak je to se vzdělaností a historickými daty. Ne s těmi z dávné minulosti, ale těmi za posledních 100 let. A to už jsme zase u toho, jaké je naše školství, jaká je rodina, jaká rodina, takový stát.....




A v neposlední řadě mne to inspirovalo k četbě válečného vyprávění pana N.N.Nikulina....


Tahle útlá knížka se mi líbila. No, slovo líbila není moc vhodné, protože obsah knihy je velmi vážný až tragický. V tom, že jedna generace mladých mužů byla doslova hnána nekoordinováným způsoben na smrt. Kdo přežil takový nesmyslný útok, šel do něj za chvíli znovu s dalšími novými vojáky...A to se opakovalo a opakovalo.... Kdo se vzepřel nebo oponoval, byl zastřelen jako zrádce, takže to pro ty kluky bylo v podstatě jedno, čí kulkou zemřou. Přístup těch, kdo rozhodovali zcela potvrzuje ruské rčení....nás mnogo....



Nebylo pro mne lehké napsat těch pár slov, protože kniha ve mně probudila dost emocí. Ta první i ta druhá.
Ale budu si namlouvat, že je to sentiment příslušný k věku....
Za mne kniha F.Hrabala ANO, více takových.
A pan N.N.Nikulin je pro mne hrdina, že přežil a dokázal potom všem ŽÍT.....

💗💙💚💛💜






Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...to bude na

 dlouhé lokte, ta moje léčba zlomených žeber. Vysadila jsem léky proti bolesti, no, zatím nic moc, ale žiju. Pořád spím v polosedě a nesmím ...