čtvrtek 3. září 2020

...myslela jsem,

 že mlha je specifická pro polabí. Ale je to asi všude stejné. Dneska ráno byla pěkná mlha i tady.

Ale od té doby svěže podzimně, slunce a větřík.

Pohled z balkonu tedy stále stejný, hihihi.

Dopoledne jsem převlékla postele, s pomocí pana Há uklidila celý byt, už mám sebrané i suché prádlo z rána. Po obědě pan Há pospává v křesle, já jsem dala ještě jednu dávku prádla, zalila kytky a četla si.

Slunečnice z minulého týdne jsou pořád pěkné, dala jsem je na jídelní stůl, v pokoji je modrá hortenzie. Jsem ráda, že jsem si je koupila, kde by byly touhle dobou mečíky....Stejně se nedokážu vyrovnat s těmi několika "ztracenými" měsíci, dobou prodejů a stěhování, které mi zastínily všechno ostatní. To, že se jaro změnilo v léto a já začínám naplno vnímat až současné podzimní změny.

Musím si koupit zeminu a zasadit odnož rýmovníku od dcery, dvě misky pod květináče, ale nikam se mi nechce, zbytečně, že....A taky nějaké květináčky na malé kytky...Prostě začít znovu.....

Málem bych sem nedala recept na zelenou omáčku, která mne zaujala u "život na malé dubové farmě", volný překlad, hihihi. Ty sleduji už několik let na Instagramu. Měli i blog, ale naposledy psali v roce 2015. Mají nádhernou zahradu, nepřeberné množství růží...Moc hezké fotografie. Po létech marných a bolavých pokusů o miminko mají roční holčičku...

Takže, chilská omáčka Pebre, hlavně pro pěstitele koriandru, což jsem byla i já....

2-3 velké trsy koriandru, nasekat na jemno i natěmi

3 velké cibule na jemno

1-2 čili papričky na jemno

2-3 rajčata taktéž nasekat

3-4 stroužky česneku rozdrtit

sůl

neutrální olej, NEEEE olivový, říká, že je to pak hořké

Píše, že se může nasekat i v el. přístroji, osolit podle chuti, hustota řídká, NEEEE  tak jako pesto....

Oni podávají ke grilovanému hovězímu masu. Žijí na Tasmánii, manžel je ale rodem Chilan, ona Australanka s rodem z Anglie. Musím to, omáčku..., taky vyzkoušet, ale napřed musím v obchodě narazit na kvalitní zelený koriandr. Mám někde semínka, ale asi je najdu až postupně přeberu všechno, co si myslím, že je už přebrané.....💗



Přijde mi divné, že jsem tuhle deku šila už před skoro 10ti lety.....




Zítra mne čeká žehlení, ale musím to udělat...jak na to nejdu hned, pak to oddaluji.... Dodělám si úklidové věci, prach, sanitu a budu toho mít zase dost. Ale až zítra.
Zase se na chvíli setmělo, ohromný vysoký mrak.
Jdu si číst.
Těžký život seniora v době koronaviru.....

Poklidný den všem.
💗💙💚💛💜






Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...hezké Velikonoce všem....

*obr. z Pinterestu