pátek 19. července 2024

...dneska jenom

 na skok. S několika drobnostmi, kterých jsem si všimla na videjkách od Korejského venkovského života...

Například to, že u nich nesedí zelenina ve vypulírovaných záhonech, ale v záhonech pokrytých mulčem z trávy a stébel. Mulč v teplých časech bez deště zadržuje chlad a vlhko okolo plodů. Musí vědět, co dělají, jejich výpěstky jsou krásné. Zelenina i květiny. Žijí na své farmě celoročně, jeden čas jsem si myslela, že to jsou "mladí" důchodci. Ale sourozence mají mladé, tak nevím. A navíc asiati vypadají dlouho velmi mladě....Nadnormativní sklizeň zpracovávají / viz zelí v druhém videu/, rozdají /mrkev sousedce/ a nebo smění s rodinou za něco jiného. Kdysi v nejstarších příspěvcích to bylo, ale nějak jsem je teď nenašla.

Když si nahodíte české titulky vpravo dole u videa, dozvíte se i názvy květin. A vůbec, všechno, co z jejich obrázkového písma nepřečtu. 

Jedno video je z doby před měsícem....

Farmu mají taky v mírných horách, asi tam bude maličko tepleji, než je u nás.


A druhé z doby nedávné, několik dnů, období dešťů...


Už tedy nemám zahradu, ale ráda se dívám. Nikdy jsem neměla velké pěstitelské úspěchy, v nadmořské výšce skoro 600 m jen tak něco nejde...Ale květiny vždycky pěkné k vesnickému domku, moc vzpomínám na různé jiřiny aj.

Dneska pomalé dopoledne, trochu jsem si přispala, do sedmi, budu vařit a odpoledne jedu s mladými na chatu na víkend. Jsem zvědavá, jak zvládnu noc v černočerné tmě....

Klidný víkend všem.
💖💗❤💙💚💛💜




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

.. a protože

 v bytě snad za chvíli budou řemeslníci, sedám k PC a budu maličko surfovat.... Venku bylo zataženo vysokou frontou mraků, ale když jsem vst...