středa 19. července 2023

...teploty neklesají, už je

 zase 32, sice pár mraků, ale kapka ani jedna.

Na dnešní dopoledne jsem měla v plánu návštěvu https://www.flora-ol.cz/sbirkove-skleniky. Já tam ještě nebyla a Simonka tam byla nejen s mámou, ale i se školkou, takže jsem měla dobrého průvodce.

Nacházejí se ve Smetanových sadech maličko za výstavištěm Flora Olomouc, takové nenápadné.


S výkladem a průvodcovstvím své vnučky jsem byla nadšená....

Takže jsem si užila spousty nadherně různobarevných bugenvileí, ibišků, v ornžerii několik druhů citronu, limetek, pomelo, mandarínky, fíky. V jednom skleníku bydlí ohromný sumec albín, na jiném jezírku je ohromná Viktoria královská, největší leknín na světě, jehož objevitelem je rodák z Čech.....
Největší dojem na mne udělal skleník  kaktusů, vždycky jsme doma měli spousty malých, časem větších, můj tatínek je miloval....

...jak řekla Simonka, zelená ještěrka....


...leguán, neumím fotit přes sklo....





Po zvířatech v akváriích a teráriích konečně rostliny.....




Několik orchidejí....





...pokojovka kroton.....v několika barevných variacích a velikostech....



sumec albín




...a ty kaktusy.....


















...páví holky, kluka jsme pak potkaly při odchodu v parku na silnici, zobal semínka....


....bugenvilea, jedna z mnoha, obsypané růrně barevnými květy....










...další pokojovka, fíkus






...taky mám maličkou....


...ibišek.....




...a zase jeden fíkusek....



...barevné rybky se mi moc nepovedly.....né, tam byly želvy....





...a na konec ještě jeden ibišek....


Bylo to moc pěkné.
Ještě jsme se zastavili na dětském i "cvičícím" hřišti, kde to má Simonka ráda.
Pak jsme cestou domů u Vietnamce nakoupili šlehačku v kelímku/na mufinky a mlsky na víkend, když přijede Péťa....A jeden kelímek podtekl či co a tak výlet skončil mým naštváním sama na sebe. Dno batůžku bylo plné mastné tekutiny.... Dala jsem batůžek vyprat, už se suší na balkoně, ale nemuselo se to stát, kdybych...no nevím co....hihihi.

Dneska s námi bude i dcera, přespí u nás. Už za chvíli.....

Klidný večer všem.
Dám chladit láhev vína, hihihi.
💖💗💙💚💛💜











Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...byla jsem zvědavá,

 jak můj oblíbený autor historických románů  Vlastimil Vondruška  píše o současnosti a budoucnosti....Tak jsem si koupila knížku/elektonicko...