pondělí 3. července 2023

...ještě jednou

náhled do minulosti. 

Když jsme si nedávno s mladými povídali o bourání domů/Franz Josef v areálu nemocnice, ptala jsem se na tramvaj, protože pořád jsou tam koleje. Takříkajíc středem areálu. Možná jednou tam zase bude jezdit....A tak došlo i na povídání o staré bráně/vrátnici, která ještě nedávno stála...

https://www.fnol.cz/aktuality/konec-jednoho-symbolu-stara-brana-do-arealu-fakultni-nemocnice-olomouc-z-ulice-i-p-pavlova-jde-k-zemi

A vlastně to není tak dávno, co jí zbourali. Tak si sem dám nějaké staré fotky, na té prostřední je brána a taky ta tramvaj.....




Před chvílí jsem "hrabala" ve fotkách, které v pc mám, hledala jsem něco podobného z mého Ústí nad Labem. Někde to je, ale nenašla jsem, zatím....

V Ústí postavili nemocnici novou na kopci vedle plicní nemocnice a v té bývalé je teď kampus univerzity....Jeden velký dům zbořili, ten s porodnicí, postavili nové budovy...

Takhle porodnici stavěli v počátku 20.století.....


A o 100 let později zbořili.....


...teď je tu kampus univerzity, jeden dům, stejný jako porodnice, nechali a zrekonstruovali, něco nového přistavěli....Tady byli interní obory, v přízemí laboratoře a na střeše jako přístavba toxikologie moje milovaná.....



A nová nemocnice už má taky dvě desítky let za sebou....
Tohle je srdce nemocnice, další budovy, plicní, infekční atd. jsou mimo snímek vlevo, v zalesněné části kopce. A psychiatrie zase pro změnu vpravo vedle svobodárny/penzionu....z toho se vešel na fotku jen jeden dům.....


Tak a dost o modernizaci nemocnic...Té mé milované v Ústí a té, která je v našem novém bydlišti, hihihi.

Dneska jen drobné dodělávky v kuchyni, umýt ty dlaždičky za sporákem a vyluxovat pokojík/pracovnu...
V TV začíná tenis ve Wimbledonu a vrcholí fotbal mladíčků/21let.
A já mám co číst i plést.
Posíláme si s Uršulou odkazy na dobré knížky....já jí třeba


Ona mně....


Vidíme se jednou za měsíc, ale píšeme furt....

Hezký třetí prázdninový den všem.
💖💗💙💚💛💜






















Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...byla jsem zvědavá,

 jak můj oblíbený autor historických románů  Vlastimil Vondruška  píše o současnosti a budoucnosti....Tak jsem si koupila knížku/elektonicko...