pondělí 25. ledna 2021

...přes víkend

 jsem dodělala deku. Začistila nitky a vyžehlila. Hotovo, dárek.

Takže mám chuť na nějakou další šicí práci. Včera jsem se dívala na tři moje nejoblíbenější sady videí s patchworkem. Je jich spousta, ale já jsem "věrná" těmto třem. A inspirují mne.

Jordan z Jordan Fabrics má poslední video jako nápad před Valentýnem, i když na konci videa má z některých těchto bloků udělanou i dětskou deku. Nápad z pruhů látek Jelly Rolls, taky už jsem takhle šila dvě deky. Jen u nás není v obchodech / ani eshopech /  takový výběr tohoto nařezaného materiálu. Řekla bych méně než před 5-8 lety. Ano, tenhle materiál je dražší, hodně se teď asi žije z našich a EU látek. Ty jsou lacinější, ale mají větší srážlivost a  menší trvanlivost barev. Tu deku, co mám na sedačce, jsem šila z různě kvalitních látek a je to dost znát. Některé barevně svítí i po praní jako nové a některé už jsou vyšisované... Po třech vypráních.


A, protože  Fat Quarter Shop  je právě o takovém materiálu, předřezaném, učitelka šití používá fat quartery na jakékoliv bloky. Odřezává. Promyšleně.
A při ukázkách šití je tedy i přes 2 hodiny času na to, trochu si to vštípit. I postupy. Má spoustu pomůcek, mě fascinuje "dřevěné tlačítko" na čerstvě vyžehlené bločky...


A nakonec moje oblíbená Jenny z MSQC.... Je tady jako třetí, ale pro mne jednička. I když mnohé šičky tvrdí, že to "fláká", to šití....Ale vmáčkni ušití různě obtížných bloků do 15ti minut....

Jedno téma, tři deky.....tři ženy....
Asi pomalu předává žezlo.


Dneska je pod mrakem, fouká a je dost chladno. A tma.
Jdu.....

Klidný den a zdraví všem..
💗💙💚💛💜











Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...duben spěje, neodvratně,

 ke svému konci. Ve středu už bude prvního května. Čas běží jako splašený kůň.... Po chladných i mrazivých ránech zase jarní teploty okolo 1...