pondělí 11. ledna 2021

...i u nás

 začalo pěkně mrznout, na teploměru -7..... Krkavcovití ptáci stačí svým krákáním přehlušit hluk silničního provozu. Kdyby ten byl slabší, krákání by působilo až děsivě. Hororově.

Suchomráz....







Včera jsem konečně nakrouhala půl hlávky červeného zelí a nechávám proběhnout mléčné kvašení...Zelí mi koupila dcera, k tomu ještě i hotové kysané. To jsme spotřebovali ke králíkovi, a najednou ta půlka zelí byla mimo mé "vařící" plány......


...i kimči třeba.... 


Já postupovala podle tohoto receptu na rychlé kvašení , zatím jsem ve fázi, kdy jsem skleničkou v hrdle zeleninu stlačila, ta vytvořila tekutinu. Skleničku jsem dala pryč a volně přiklopila víčko. A teď budu čekat na bublinky kvašení. 
Zelí jsem po 6ti hodinách, kdy bylo promíchané v míse se solí, nacpala, doslova, do sklenice, tekutina byla jen po silném zatlačení. A po zatížení skleničkou přes noc je plná láhev.
Kdo má kvasnou nádobu, jede podle návodu na její použití.
Tak mě napadlo, jestli jsme přestěhovali veliký kvasný soudek, kameninový, na zelí. Až půjdu do sklepa, musím se podívat...




A ještě rychlý pohled do pokojíku, podle potřeby moje šicí pracovna, dětský pokoj, sušárna prádla, herna pro děti atd. atd.
Momentálně šicí dílna.



Takže plán dne jednoduchý, došít třetinu srdce, potom ty třetiny sešít dohromady a změřit, velikostně doplnit bordurou a pak teprve budu objednávat látku na zádíčka....spodní stranu deky. A výztuhu. Ta, co ještě kousek mám, je malá. Na menší deku.
Pořád se ještě nemůžu rozhodnout, jestli spodek deky hodně vzorovaný nebo jen růžový se vzorem barva v barvě. To, co se mi líbilo, byl popelín a navíc malá šíře, takže musím hledat dál.....
Mám několik látek velkých kusů v syslírně, ale barevně nevhodné. Ty jsem počítala na deku podle knihy Farmers Wife, kterou jsem dostala od kolegyň k 60tinám. Bločky už čekají v krabici, ale dokončení v nedohlednu. Takže hnědé odstíny látek čekají.....
Na připomenutí, i pro mne.... aby mě to vyhecovalo, hihi.



Mám toho dneska hodně, potřebuji vyčistit troubu. Když jsem pekla v sobotu zemlebábu, tak mi trochu přetekla a včera jsem při pečení kuřete s kapustičkami musela mastnou skvrnu asanovat třemi lžícemi soli. Ty jsem nasypala na skvrnu a přestalo to pálit máslo....Takže musím sůl vymést a troubu vyčistit, mám toho dost, hihihi.

Klidný den a zdraví všem.
💗💙💚💛💜









Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...duben spěje, neodvratně,

 ke svému konci. Ve středu už bude prvního května. Čas běží jako splašený kůň.... Po chladných i mrazivých ránech zase jarní teploty okolo 1...