úterý 19. ledna 2021

...mráz polevil,

 připadlo trochu sněhu, vypadá to na skutečnou zimu.

Zimu, kdy pomrzne kůrovec a klíšťata taky, nebo aspoň jejich část, kdy si zem pod sněhovou peřinou oddechne. Tak, jak je to v našich podnebních podmínkách obvyklé.

A při tání sněhu zase trochu stoupnou nejen hladiny řek a potoků, ale i podzemní zásoby vody.

A to s tím kůrovcem a klíšťaty je jen procento toho, k čemu tady u nás ZIMU máme.




Dneska stromy bez krákoralů....Zatím.
Při včerejším pročítání blogů a příspěvků na Instagramu jsem si všimla diskuze o ptactvu. Kvůli prázdným krmítkům. Někde jsou ptáčci a někde ne. Myslím si, že to závisí i na přítomnosti právě těch krákorajících....Jako predátoři vyženou z kusu území naše malé ptáčky, sýkorky, vrabce atd. Tady jsem si zatím nevšimla malých ptáčků a proto z toho viním ty černé obludy s hlubokým hlasem. A někde je zase přemnoženo strakami, to jsou taky takové hlučné hašteřilky...V Tisé jich pod domkem v březí sídlilo dost.

Jeden článek z dnešního tisku.....

Tak rychle k jinému soudku.
Dneska mají přijít na revizi plynu, pro nás poprvé.
Jak tak putuji po světě očima a prstem na klávesnici, nesleduji jen vaření, ruční práce a křupavé mladíky...
Ani nevím jak, ale začala jsem sledovat mladou dvojici v USA, postavili si dům "svépomocí", mají velkou sledovanost a určitě je to živí, reklamy a jejich práce na domě a okolí.
V posledním videu přidávali solární panely na elektřinu ke stávajícím a dodělávali i jejich napojení. Koho to zajímá a umí ingliš, tak je to tady.....


Já jsem pro Šarlatána a Ivana Trojana. Nebo křupavého Josefa....hihihi.
Ale, jako obvykle, vyhraje někdo jiný. Myslí si, že vím kdo....
Já byla filmem Šarlatán nadšená....



Ne, že bych něco měla proti Nabarvenému ptáčeti z minulého roku, ale někdy si myslím, že hlasující se zbytečně násilím cpou do intelektuální polohy... Aby tedy někdo neřekl, že jsou frivolní a milovníci lehkého žánru, kdyby nechali zvítězit někoho "lehčího".... Proto vím.....
Knihu jsem četla, film neviděla, nechci křivdit.....


V současné době, pro mne rozjitřené samotou kvůli viru... , mě Šarlatán zaujal i proto, jak dává za pravdu panu Há. Komunisti, fašisti jeden pytel jsou. Zvláště zarážející by pro mladou generaci měl být právě ten pocit bezmoci, když se člověk dostal do soukolí mašinérie, která trestala hlava nehlava "jinakost". To není filmový příběh, takový byl život mnohých z nás.
To si generace lidí, kteří všechno v současnosti  kritizují jako omezování práv člověka atd. atd., i když jde o životy staré generace například..., neumí ani představit.
Plná pusa těchto slov mě děsí skoro stejně jako činy komunistů, fašistů....Taky z nich čiší pocit neomylnosti a jediné pravdy. I demokracie a práva člověka mají své hranice a limity, kam až.....

Zvláště silné pro mne byly ve filmu okamžiky, kdy pevná ruka vládnoucí moci tyká člověku, který by mohl být jejich otcem, dědem, učitelem....Chování a zjevné pohrdání těmi "jinými" než jsou oni sami, je děsivé. Tam je vidět i ta falešná nadřazenost a slepá víra v to, že ONI můžou všechno. Jsou neomylní, slepě věřící zadanému příkazu. Chybí jim ale dobré vychování, úcta, respekt a všechno to, o čem  je  TO právo člověka na osobní svobodu, volbu jak a pro co budu žít....

Tak a pro dnešek s úvahami končím.
Čeká mě lemování deky, vaření oběda, prostě práce pro náš domov.

Klidný den a zdraví všem.
💗💙💚💛💜


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...duben spěje, neodvratně,

 ke svému konci. Ve středu už bude prvního května. Čas běží jako splašený kůň.... Po chladných i mrazivých ránech zase jarní teploty okolo 1...