pátek 15. ledna 2021

...venku je

 -7 stupňů, poletuje sníh, ale zatím žádná sláva. Co by do množství olomouckého sněhu....Ale nikdy neříkej nikdy.😀



Můj koutek v pokoji, svetr a šátek.... A výplň do deky, potřebuje odstřihnout na letošní první deku, množství je na dvě.....Musí mi pomoct pan Há.


A kromě pletení a šití čtu a koukám na filmy.
Co momentálně čtu ?



Po kvantu detektivek a romantik jsem si vybrala knihu Pekařova dcera  od Sarah McCoy. Zatím pěkné, čtivé, hned několik nitek, které se táhnou a proplétají dějem knihy. Minulost, konkrétně TA německá a nacistická, současnost s hispánskou migrací a vztahy tehdy i nyní.... Nakonec i moc pěkný popis života pekařek a dál uvidím, jsem v polovině.😐

Dalším kulturním počinem, když pominu ruční práce, je film Šarlatán.
Vsuvka: všimla jsem si na YT, že je tu možnost vidět celý film zadarmo....


Chystám se na něj dneska večer.
Jan Mikolášek je skutečná postava našich moderních "dějin". 

Já sama, jako mladá laborantka na toxikologii, jsem zažila "hon" na jednoho takového muže na litoměřicku působícího. Byl taky léčitel, chodila k němu spousta lidí, léčil čaji, vlastnoručně vyráběnými pastilkami a čípky, léčil koupelemi .... A vysloužil si zájem orgánů v trestním řízení, byl silně zesměšňován a nakonec ani nevím, jak to dopadlo, protože to zastínilo moje těhotenství a v práci zase výbuch v jediném podzemním dole na severu.... Určitě byl obžalován a potrestán....Ach jo.
Jak se něco vymykalo přikázanému životu a názoru vládců, bylo zle....
A navíc určitě k jeho "objevení" pomohla lidská závist / peníze / a lidem, bohužel, i vrozená nenávist k těm jiným a úspěšnějším... Jak já říkám: náchylnost českého národa k bonzáctví a vychcanosti. Sorry.
Takže nejen "zlaté české ručičky".
Ne, nejsem tvrdá, jen připomenu třeba film Musíme si pomáhat, kde je to vidět velmi jasně, bez utajování a napřímo. Vždyť i název filmu je citát z úst kolaboranta / Dušek / k hlavnímu hrdinovi....
 

Ale, to jsem dost odbočila.......
Takže kulturní večer nás s panem Há teprve čeká.....Ale on bude koukat na TV na snooker a já na pc se sluchátky, vidím to jasně.....💗

A teď ještě něco před víkendem. Něco co se hodí k zapálené svíčce, sklenici vína a uklidňuje. Všechny ruční práce uklidňují....
U  Bandorky moc pěkná lehká háčkovaná šálka. Jednoduchá, nejen s návodem po řadách, ale i nákres, ten já mám radši....Vhodná i pro úplného začátečníka. 💙 Já jednu podobnou dělala kdysi dávno, v noci o službách na biochemii, když jsem čekala na výsledky z přístrojů.....Dcera jí pak někde nechala v šatně....asi.💚
A nejen dečky a šálky jsou uklidňující činnost, i pletení.
Třeba  Danielka nejen vyšívá, ale šije a napletla papučky pro hodovníky.....💛
A co teprve prohlížení krásných obrázků a čtení milých slov.
To hledám a nacházím u Jitky.
Slovo průrva mi nic neříkalo, ani to, že by mohly být úmyslné. Zase jsem se poučila. To byl její minulý příspěvek, ten poslední je plný ptáků, tedy ptáčků, tedy ptactva......💜

Tímto jsem vypotřebovala svých pět duhových srdcí a končím s nápady na dobré prožití dnů a večerů.

Dnešní konec těch mých náplní života seniorky a nejen mých, je tady.

Klidný páteční den všem.
A zdraví.....
💗💙💚💛💜




 





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...duben spěje, neodvratně,

 ke svému konci. Ve středu už bude prvního května. Čas běží jako splašený kůň.... Po chladných i mrazivých ránech zase jarní teploty okolo 1...