pátek 15. března 2024

..dneska jsem

 vstávala brzy, mladý muž mi přivezl Rohlik.cz velmi brzy. Vyjel až do patra a ještě se mi za to omluvil... Za to, že je tu tak brzy. měl štěstí, že jsem byla hotová s ranním rituálem, hihihi.

Uklidila jsem to všechno, očistila zeleninu, vyklepla vejce do misky a došla z odpadky.Abych pak nemusela znovu, že. Uklízím až zítra.

O víkendu jsem od Zb.=mladých dostala dva petrklíče....



To avokádo je z nákupu, je tvrdé, tak malinko na dozrání. Mimochodem, tenhle druh je moc dobrý. Já vždycky kupuju samostatné/velké a poslední dobou jsem se moc netrefila, i co do chutě. Tyhle mají na rohlik.cz v síťce.

No a dneska jsem nevěděla, co si uvařím, pan Há má poslední "zbytky"....ne, normální jídlo....

A tak jsem se vrhla na korejský kimbap. Podle mých oblíbených videí je jedno, jakou dáte náplň, základem je řasa, rýže a to ostatní...
Takže já místo klasické rýže použila rýži květákovou/rozumněj dieta, že.../, vypadá to dobře, jen se to po nakrájení trochu sype a nešlo by to asi jíst  hůlkami. Ale s tím já si poradím, že.Vidlička a lžíce to jistí.
Všechna tato jídla nejsou hotová raz dva. Žádná "minutka". Ale to je i u klasické české kuchyně. Tam taky dopoledne plno práce, i kdyby to byly škubánky s mákem.

Podusila jsem do měkka květákovou rýži, ochutila rýžovým octem na suši...dala z pánve na misku. 

Podusila jsem na nudličky nakrájené mrkve, bílou, žlutou, oranžovou, to lehce opepřila a dala na další misku.

Rozmíchaná vejce v misce jsem nadvakrát tence osmažila jako palačinky, na prkénku smotala a nakrájela na proužky, dala na misku.

Okurku jsem nakrájela na tenké plátky a pak žilien jako všechno, aby to nebylo "ostré" na zabalení. Dala na další misku.

Na poslední misce byly Surimi tyčinky. Rozmrzlé, samozřejmě.

No a mohla jsem se dát do práce. 

Na bambusovou podložku jsem dala řasu, na jednu stranu/k sobě blíž/ květákovou rýži, na to tyčinky, vedle z obou stran tyčinek okurky a na to proužky z vaječných palačinek. Avokádo je ještě tvrdé, poslední měkké jsem snědla včera v salátu...
A pomocí podložky jsem zavinula. Oni na ten další kraj máznou rýži, aby to drželo zavinité, já potřela vodou. No a první roládka hotová. Ještě potřít kapkou sezamového oleje, nakrájet a podávat s různými omáčkami.
Já si udělám jen trochu sojovky s wasabi.
Ale to až v poledne.

I sám úklid je náročný, všechny ty misky, talíře...jen pánev jedna, všechno jsem připravovala po sobě...A spoustu drobků květáku, jak mi to padalo ze stran ven, rýže je přeci jen mazlavější a nepadá, tolik.
A na krájení mám jediný ostrý nůž, na šunku.




Tak a jsem spokojená.
Dietní zeleninové jídlo, kus dopoledne věnované kreativní práci, hihihi.
Venku je dneska zase i slunce a docela teplo. Ale prý se má na víkend ochladit ???

Klidný den všem.
💖💗💙💚💛💜❤








Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...to bude na

 dlouhé lokte, ta moje léčba zlomených žeber. Vysadila jsem léky proti bolesti, no, zatím nic moc, ale žiju. Pořád spím v polosedě a nesmím ...