středa 2. prosince 2020

..zase jednou,

 vyjímečně, v podvečer.

Dopoledne tu byla na chvíli dcera, přivezla nám ze scuk.cz králíka a pár drobností. Pak jsem já šla na malý nákup, poprvé za 3 týdny, hlavně ovoce a zeleninu. A šla jsem hlavně proto, že jsem měla v Zásilkovně dva balíčky, tak jsem spojila dvě věci v jednu cestu.

V jednom balíčku byly dvě knihy k Albi tužce a další Tinyly od Djeco z Agátina světa. Tam je od Lenik4 slevový kupon na 10 % z ceny... Lenko, děkuji.

A ještě jsem sem nedala recept na dýňový chlebíček s dýňovým pyré. To mi přinesla hotové dcera v sobotu. Já udělala místo chlebíčku mufinky. Byly moc dobré i v dietní formě, bez cukru, se stévií. Nádherně povyrostly, jemné, vláčné. Prostě dýně do všeho....

Kopírováno z velmi dlouhého článku o dýni všeobecně....

Z knihy Kuchařka pro dceru.....

DÝŇOVÝ KOŘENĚNÝ CHLEBÍČEK

Tenhle recept tu máte výjimečně měřený na hrnky, protože když jsem ho připravovala, přestala mi fungovat váha. Jeden odměrný hrnek má normovaný objem 230-240 ml, tak na to nezapomeňte, až budete sahat po svém velkém snídaňovém kafáči. Nemuselo by to dobře dopadnout.

Na dva chlebíčky (případně na 12 muffinů):
2 hrnky hladké mouky
2 zarovnané lžičky prášku do pečiva (1/2 sáčku)
1 špetka jedlé sody
1 špetka čerstvě nastrouhaného muškátového oříšku
1 lžička mleté skořice
1 špetka soli
120 g másla
2 velká vejce
1/2 hrnku jemného krystalového cukru
1/4 hrnku jemného hnědého cukru
3/4 hrnku dýňového pyré (viz výše), zchladlého na pokojovou teplotu
3 lžíce kysané smetany nebo créme fraiche
hrst vlašských ořechů, velmi hrubě pokrájených, a stejné množství sušených švestek, dtto
trocha másla a hrubá mouka na vymazání a vysypání forem

1. Příslušné ingredience včas vyndejte z lednice a nechte je vytemperovat na pokojovou teplotu. Do misky prosijte mouku, prášek do pečiva a sodu, přidejte koření a sůl a metličkou důkladně promíchejte. Troubu začněte předehřívat na 180 stupňů.
2. Máslo rozetřete v kuchyňském robotu, přidejte oba cukry a třete ještě aspoň deset minut, až vznikne světlá jemná pěna. Pak zašlehejte postupně obě vejce, druhé přidejte, teprve až se první bezezbytku zašlehá. Pokračujte ještě ve šlehání (tření) další jednu minutu.
3. Na nejnižší otáčky nebo rukou s pomocí stěrky vmíchejte dýňové pyré a kysanou smetanu. Nakonec jemně zapracujte směs mouky s kořením a na samotný závěr krátce vmíchejte ořechy a švestky.
4. Chlebíčkové formy vymažte máslem a vysypte moukou až po okraj. Rozdělte do nich spravedlivě celou dávku těsta a ve vyhřáté troubě pečte 35-40 minut dozlatova.

                                                                     💗💙💚💛💜


Zmizely tak rychle, že jsem je ani nestačila vyfotit. Je jen jeden na fotce s adventním svícnem....

Klidný večer a zdraví všem.
💗💙💚💛💜






Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...byla jsem zvědavá,

 jak můj oblíbený autor historických románů  Vlastimil Vondruška  píše o současnosti a budoucnosti....Tak jsem si koupila knížku/elektonicko...