pátek 15. listopadu 2019

...že by

i u nás spadla nějaká vločka sněhu ???
Ale zatím nic, jsem ráda, zítra sem budou z Olomouce cestovat naši mladí....Ale nebe je černé a dost fouká...
Dneska jsme se s panem Há zaměřili na likvidaci nebezpečných věcí na dosah dětí / léky, které bere v osm večer holt musí na polici , apod /. Trocha úklidu a už jsme na ně nachystaní.
Ale jako první fotku jsem dala stůl v kuchyni, nechci zase jako úvodní fotku zamračené nebe....


Pan Há sedí u snookeru v TV, já zase u pc.
Zkoukla jsem odebíraná videa na YT. Mám takovou směsku, vaření, háčkování, pletení, pana Cuketku, Dva táty, Prošikulky, Vlněné sestry...čínské a korejské aj. o všeličem....Jak říkám, všehochuť.
Třeba Maangchi, korejská foodblogerka v Americe, mě naposledy překvapila, i když už jsem si toho všimla i jinde. Oni prostě vaří maso na polívku, třeba i několikrát po půlhodině a tu vodu vylejou do kanalizace...U nás říkáme vývar....Pak maso omyjí studenou vodou, přidají novou studenou vodu, zeleninu, česnek, zázvor a zase vaří, v tomto případě i bez soli aj. ochucovadel.. Koukněte, nějak tomu nerozumím, v čem to je tak mňam mňam....Jak ona říká....., je pravdou, že na to je moje angličtina příliš slabá, třeba vysvětluje zázračné vlastnosti této polévky....


A i v jiných receptech vývar vylejou, maso omyjí, pak přidají spoustu různých sojových, rybích, krevetových apod. omáček.  Tak nevím, musím to prodiskutovat s dcerou...A nebo zpracovávají spoustu tlustého vepřového masa, tlusté napůl s libovým, krájí plátky a polévají směsovými omáčkami...a jedí k rýži. Kdyby s vývarem chtěli odstranit tuk, tak řeknu jo, ale pak si lebedí v bůčku ??? Nebo zpracovávají metry prasečí kůže.... No nevím, na to moje hlava nestačí.
My vaříme vývary na posilněnou, třeba při nemoci...A oni vývar vylejou a pak jedí polévku z naředěných sojových a jiných drtí..a soli...
Nojo no, jiný kraj, jiný mrav.

Takže konec kuchyňského okénka.

Tak ještě něco ke čtení. Nově vyšel další díl detektivek z amišského prostředí, tak jsem prostě musela....mám všechny předchozí....



A už se nemůžu dočkat, až začnu číst......

Hezký pátek všem.
💗💙💚💛💜

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...to bude na

 dlouhé lokte, ta moje léčba zlomených žeber. Vysadila jsem léky proti bolesti, no, zatím nic moc, ale žiju. Pořád spím v polosedě a nesmím ...