neděle 3. listopadu 2019

...musela jsem odejít


od televize.
 Právě probíhá diskuze u pana Moravce o platech učitelů, o stávce, která má být....
Já nikdy nikomu žádné peníze nezáviděla ani nepřála...ALE...
Včera jsem na té samé stanici TV slyšela, že bude změna v maturitách...Chtějí zase matematiku odstranit jako jeden ze dvou hlavních předmětů ...Prý je velká neúspěšnost u maturit. Kde to proboha jsme ???? Buď jsou děti opravdu blbé a nezvládnou tento předmět....Nebo je to NĚKDO nedokáže naučit....Najít cestu a způsob, jak děti k matematice přitáhnout, toť ta hlavní otázka... A kdo je pro TOTO odborně studovaný ???
.......Když se stavaři nepovede dům či most, tak ten spadne a on za to pyká.
.......Když lékař něco "pokazí", taky je za to potrestán, většinou....A vědí to, díky TV, všichni.
.......Když vás prodavačka u pokladny ošidí, a vy si toho všimnete...., tak vám to musí vrátit a určitě to její zaměstnavatel vede v patrnosti.
 ......Když kdokoliv kdekoliv v jakémkoliv zaměstnání něco špatně rozhodne, udělá, tak je potrestán. Ztrátou peněz, prestiže, místa...
A to jen namátkou to, co mne napadlo.....
Oborů a zaměstnání je tolik a stejně tolik je i zcela různých  zodpovědnosti za práci, kterou odvádíme.
Proč se nikde nemluví o neúspěších u maturit a nedává se to do souvislosti i se špatnou výukou, například....

Koukám, že i pan Há opustil program na ČT1 a sleduje radši sport.

Trochu jsem si ulevila, ale pachuť na jazyku zůstává.
Pociťovala jsem jí často. S mou dcerou.
Už od základní školy, přes střední a bohužel i na VŠ se našli jedinci, co svou osobní animozitu / nelibost k někomu z různých osobních příčin..../ dávali najevo. Někdy okatě, to na základní škole, kde je přefeminizováno a znáte ženy. Tu menstruujou, tu mají problémy s vlastními dětmi....manželem....kolegyní...a objektivita při vyučování a vztahu k žákům je v tahu....Mám zkušenost.....osobní, bohužel. Většinou jsem to řešila tak, že na schůzky rodičů chodil pan Há, pěkný a charizmatický muž, bohužel je to tak....A já měla KLID ....A to byla dcera ještě jasná jedničkářka.
Pak na gymnáziu byl občas nějaký její drobný exces, ale i tam to proplula celkem dobře, i když si mnohdy stěžovala na zvláštní "dvojí metr".
O VŠ nemůžu nic napsat detailně, byla dospělá a svoje starosti i problémy se studiem mi neventilovala, tolik....Ale, znáte to....Tam zase hodně chlapů, i když i tohle se mění.....

V celku ale můžu říct, že školství mě zklamalo. A to jsem jako dítě chtěla být učitelka.
  Ale nakonec jsem si to rozmyslela, z mnoha důvodů. Z rodinných, aby stačily 4 roky a naši měli ode mne "klid" a uživila jsem se sama. A pak jsem se taky dost styděla veřejně se projevovat. I teď jsem radši jednou v davu, než se zviditelňovat.
Tahle poslední slova píšu pro ty, co mne skutečně znají....

                                                           Klidný den všem.
                                                           💗💙💚💛💜




1 komentář:

  1. Milko,jako by jsi mi mluvila z duše.Lépe bych své pocity z této situace nepopsala.Mám dost děsné zkušenosti ze základní školy s dcerou.A nemám ráda někoho,kdo pořád křičí,že má málo.bylo by to na dlouhé povídání.Jsem ráda,že to někdo cítí jako já,ale ono těch negativ je na tento problém je všude dost.Díky a hezký večer Jitka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...to bude na

 dlouhé lokte, ta moje léčba zlomených žeber. Vysadila jsem léky proti bolesti, no, zatím nic moc, ale žiju. Pořád spím v polosedě a nesmím ...