pátek 18. ledna 2019

...jako na houpačce

je ta letošní zima. Alespoň u nás, v podhůří. Kopce jsou bílé už několik dní / tak 14/. U nás se to střídá. Déšť, sníh, silný vítr, sníh, déšť.....
Ale já jsem vděčná za každou vodu, co spadne a nasytí spodní vody. Minulé léto bylo snad nejteplejší, co jsem v Tisé / a samozřejmě nejen tam / zažila, až na dno....
A na houpačce je to i se mnou.
Zase další ataka rýmy a kašle, do toho mi maminka řekla, že už nemá mléko.....maso v mrazáku taky dochází....pečivo..... Tak jsem jedno dopoledne byla nakoupit u řezníka tašku masa, pak do marketu pro to mléko, pečivo, ovoce, zeleninu a hned s tím do Tisé. Tam namrzlé obecní cesty, ale k našim jsem vyjela. Jenže jako na potvoru chtěl pán do domku za našima, dělají rekonstrukci a ještě nebydlí...Tak pan Há vycouval, pustil ho k jejich domku ...a  pak už nemohl vyjet zpátky, ledovka ho nepustila, musel sjet o kus níž a zaparkoval u hospody u rybníka. Tak 100 m pod našima. Jenže, já měla na nohách své "řídící" boty a boty do sněhu a mrazu v autě....Když jsme odcházeli k autu, přecupitala jsem to v těch balerínkách...a trochu si namočila nohy. No a zase jsem prochladla a znovu můj osobní kolotoč...nespím s plným nose, kašlu a polehávám, teplota sice jen zvýšená, ale....Nojo no, už aby bylo jaro...
Ale už bude líp. Jen mě mrzí, že jsem nešla na setkání důchodek.
A nebyla jsem ani tady, což je co říct.

Včera dopoledne.....


Dneska ráno...


Doháčkovala jsem jednu prokrastinaci ze zbytků příze s bambusem, už jen začistit konce a trochu naškrobit.
A zase něco malého dodělaného.


V úterý mi přišel balíček od http://www.koreni-samuel.cz.
Jen několik věcí, co normálně nekoupím v obchodě a chci vyzkoušet v nějakých receptech. Jak sleduju ta čínská videa na YT...Tam se mi líbí hlavně  nakládání všeho do keramických nádob. A že snědí opravdu všechno, od kořínků po květy....


Ta poslední fotka mě inspirovala k objednání semínek na https://www.semena.cz/49-zelenina, chtěla bych zase jedlou chryzantému, mizunu, černou hořčici....nějakou exotickou listovou zeleninu do salátů a do vaření...Už jsem jí měla před dvěma lety, bylo to moc dobré a loni jsem na to zapomněla....To jsme záhony konečně přestěhovali na dvorek, protože pod plotem si na všem pochutnávaly srny...A to mě nebavilo. Až to dopíšu, hned začnu vybírat a nakupovat, hihihi.
.
Už se těším na jaro. Na podzim jsem dostala nějaké hlízy jiřinek od maminky Růženky od Marušky....Ta má jednak zahradu mimo dům a pak taky zahrádkový dvorek, jinak to ani napsat neumím. Bydlí ve staré zástavbě domků v Oboře a využívá každý kousek na kytky a keříčky...Má to tam moc pěkné. A Maruška / teď už několik let s Jirkou, mým synovcem / má podobný domek i dvorek. A taky moc pěkný. S Jirkou dodělávali na dvoře zastřešené sezení, moc se mi u nich líbilo... Mají to i kousek k řece a na pěkné procházky.Hodně si to užívají, co mají malého Petra. Zase jiná krajina než u nás. A taky je tam tepleji, někde jsem četla, že je tam i nejsušeji v Čechách. No a odtud mám jiřinky, jsem zvědavá, jak jim bude u nás v drsných horách.......
Nějak jsem se rozepsala.......

Slyším, jak pan Há v pokoji pokašlává, asi jsem ho nakazila...Kouká na Australian Open, zrovna hraje Kvitová.

Tak jo, jdu se trochu rozhýbat...a něco dělat.

Hezký den všem.
😁😃😉




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...dneska mě žebra

 bolí hrozně, asi se přidala i zpětná změna jara k zimě.....A vstavala jsem levou zadní a ještě asi nebyla moje, hihihi. A vůbec k lepšení n...