neděle 10. února 2019

...v pohledu

z okna bych se jen opakovala....
Sníh pomalu odtává, chodníky jsou skoro holé, zase se blíží chvíle čvachty a bláta. Zase kousek zimy za námi. Snad ještě nějaký sníh napadne, musí se přeci obnovit spodní vody, které jsou po minulém létě na minimu.
Proto žádný pohled z okna.
Včera jsem vyndala z mrazáku dvě porce vánočního kapra. Udělala jsem ho klasicky, v těstíčku, s bramborem a salátem. Já měla kimči, které jím skoro každý den. Malou porci. Je to jako jíst kysané zelí....Musím najít nakládací keramický soudek. Mám ho od tchýně, jen nevím, jestli je ve sklepě nebo v garáži. Měla bych na příští zimu naložit naše zelí. Myslím české....Další práce pro pana Há, aby ho našel.
To mne inspirovalo k dalšímu prohlížení videí na YT.
A našla jsem japonské hochy, co porcují různé mořské potvory, a jsou tam i anglické titulky, což je fajn, neb japonsky neumím, hihihi.
To s tou ohromnou červenou rybou moc hezky ukazuje přípravu ryby od začátku. Zbavení šupin, kuchání, porcování, stahovaní kůže a končí japonskou klasikou, tenké čerstvě syrové plátky s omáčkami a wasabi....suši bez rýže....
Chlapci mají velikou sledovanost,kouknu ještě na něco....

Tady mají obří oliheň....to mne zaujalo jako první, protože takovou potvoru v Čechách nepotkáme...


A tady je ta červená ryba, ale mohl by to být i náš český kapr.....pěkný návod a postup....


Já dneska vařím klasiku, vepřové plátky s kapustou a brambory.
Rybu už mám v mrazáku jen jednu, porce lososa.

Pan Há sleduje Jizerskou padesátku, pak taky biatlon v Kanadě a tenis v Ostravě. Doufám, že nebude po tom prosportovaném dopoledni moc unavený.....

Hezký zbytek neděle všem.
Sportovcům i sledovačům  YT.....

Těmi sportovci myslím i našeho 5letého vnoučka Ondru, včera byl s tátou a dědou na chatě a na běžkách. Jak nám psal zeť včera večer... "pádů bylo dost, ale bavilo ho to"....
To jsme s dědou moc rádi. I my kdysi holdovali běžkám....Dneska už nohy /pan Há / a dech / já / nestačí. Ale vzpomínky jsou jak živé. My tři na Benecku.....Taky byla dcera takhle malá, když začínala. na hory jsme jezdili každý rok od jejích tří let.



                                                           Sportu zdar ! A běžkám zvlášť !
                                                                 😀😁😂😃😄😅😆😇💗

1 komentář:

  1. U nás bežky nie, ale zjazdovky to áno, ale keď sa nám narodili dvojičky, pre mňa všetko padlo :-(
    So 4 deťmi veľkého vekového rozdielu sa na hory zle chodí.
    A to zelí (u nás kapusta) u nás musí byť, zahynula by som bez, aj tak si na jar už musím kupovať, dva súdky za zimu zjem :-)
    Pááá

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...to bude na

 dlouhé lokte, ta moje léčba zlomených žeber. Vysadila jsem léky proti bolesti, no, zatím nic moc, ale žiju. Pořád spím v polosedě a nesmím ...