úterý 30. října 2018

.../126/

Po dvou třech dnech deště a mlhy zase modré nebe, slunce, ale silný vítr. Z východu. A vyšší teplota.

Slunce nad východem, měsíček ve středu oblohy nade mnou.


Naše nová střecha ve svitu slunce, všude listí, které za poslední dva dny vítr doslova serval se stromů.


V "centrálním parku" pohoda, kačeny na jezírku, uklízeči v dáli ohrabávají chodníčky.


Vítr fouká pěkně, stromy se ohýbají....větve...na fotkách to moc vidět není.


Sem směřuji, v dolní části velký obchod Vietnamců, kde se dá koupit úplně všechno. Jmenuje se AD supermarket, vlastní ho Lai Van Loc, tak příště už žádní Vietnamci....
Dům už je zase zaplněný, herna pro děti, klub pro děti s maminkami, kavárna a já už nevím co všechno dcera říkala. Byla tam minulý týden s jednou spolužačkou z gymnázia a jejím miminkem. Já měla ráda, když tu byla kdysi knihovna, kam jsme s malou dcerkou chodily.... Teď je knihovna dál od nás, chodila jsem tam, ale můj čas zaplnilo šití patchworku, vnoučata a mám čtečku...
Ale knihovny mám ráda pořád.


Hlavní ulice okolo parku, na fotce vlevo dole je vidět kus zdi základní školy, kam dcera pět let chodila, než odešla na víceleté gymnázium nad parkem. Takže do 18ti měla všechno blízko. I na tu házenou chodila poblíž školy.
Potom roky na vysoké v Pardubicích, nejdříve Bc., potom Mgr. A nakonec doktorandské studium v Olomouci a za jménem Ph.D......
Půl svého života už je pryč z Ústí nad Labem....
Nějak jsem odbočila , to ta fotka a zeď.....


Poslední fotka, která je až pod fotkami soch..., se mi moc nepovedla, za stromem uprostřed je sousoší matka s dítětem.. od sochaře Michaela Bílka. Ten žil v Petrovicích, kde měla chalupu rodina pana Há. Je to 4 km od našeho domku v Tisé...V Petrovicích na hranicích.



A několik ukázek soch jeho "pískovcového" období. Pak dělal sochy ze dřeva. Bohužel už odešel....
Tyhle všechny sochy jsou z našeho centrálního parku. Fota z internetu.....


Okolo jejich domu a zahrady jsme chodily často. Byla plná artefaktů, kamenů, hlíny. Jeho soch je plný park a okolí školy, která je hned naproti vlevo od stromů na fotce....Do této školy dcera nechodila, tam chodíme volit.....

Tak konečně ta moje nepovedená fotka se sochou v dáli.....


Trošku se nám venku zase zatáhlo, potřebuji, aby bylo pěkně, zítra chceme jet na hroby a pak za maminkou.
Dneska jsem si vymyslela k obědu žemlovku, pan Há mi přinesl ze špajzu v mezipatře jablíčka, tak půjdu pracovat. Najednou chápu, proč bývaly dříve ženy zaměstnány "jen" rodinou. Takovýto obyčejný pokrm a zhltne spoustu času jen příprav a pak pečení....
Potom chci udělat větší střih Ondráškovi na triko s mašinami, zase trochu vyrostl. A dcera chce delší tělo.
Taky musím vymyslet "ochranu" na levá, plazící, kolena na tepláky do školky. Jsou brzy proděravělá, jak si hraje a jezdí....Asi dvojitou látku ???? Nebo co......

Zítra má 5 let....Gratulujeme, broučku náš první.....


Jdu.
Hezký den všem.
A děkuji za vaše návštěvy u mne.
😀😁😃😄😅




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...to bude na

 dlouhé lokte, ta moje léčba zlomených žeber. Vysadila jsem léky proti bolesti, no, zatím nic moc, ale žiju. Pořád spím v polosedě a nesmím ...