středa 10. října 2018

.../110/

Dneska je TA středa 10.10., co jsme převezli náš každoroční "cirkus" domů. Do města.
Ještě jsou tam nějaké maličkosti...třeba vnukovo odrážedlo, jedna oblíbená plastová židlička, dvě patchworkové deky, co byly s námi na letním bytě, hihihi. Ale co je to proti šicímu stroji,všem těm drobnostem k šití, látkám atd...8 tašek a dvě bedničky, jedna s bylinkami v květináčích a druhá s jídlem a věcmi k vaření...myslím ochucovadla apod. Po zkušenostech z minulých let to převážím sem tam....pořád lepší, než to zvlhlé v nové sezoně vyhazovat. A taky v COOPu na vsi občas narazím na něco, co jsem ve městě neviděla. Letos třeba balzamikový ocet v rozprašovadle, některé šušené bylinky apod.
Tak to všechno vezu do města, a pak zase tam....prostě někdy je to jako balení cirkusu na kolech.
Všechno jsem vybalila, jen to šití napůl, zítra roztřídím tři krabice nití, špendlíků, nůžek aj. drobností na jejich domácí místo.
Každý den chodím na domku za maminkou, pořád s tou pitnou vodou v lahvích, kouskem oběda v krabičce, kouskem buchty. Domů to pak mám na čumendu, taška na kolečkách už je lehká. Tak se rozhlížím, koukám po houbách /nic, moc sucho/, dělám pár fotek.

V pondělí.....



V úterý....



A dneska je těch barevných listů zase víc, najednou, ze dne na den.

Ale nejen sluncem a přírodou živ je člověk.
Na Instagramu u https://www.instagram.com/maskrtnica/ jsem v příbězích objevila recept na "červenou" omáčku ke kuřecímu masu, tak jsem jí hned dělala....Bohužel jsem si to nestáhla ten den...a ono je to tam jen 24 hodin.
Já použila kuřecí prsa vcelku a pak jsem je nakrájela na plátky a vrátila do rozmixované omáčky, ve které jsem je dusila / ona pekla a měla kuřecí stehna, ta pak vykostila a natrhala na vlákna.
A postup :
cibule, česnek na máslo, pak masité červené papriky /2/ na proužky, dvě velká rajčata a já dala ještě  střední cuketu na kostičky. Pak jsem přidala ta prsa opečená na kousku másla, přilila dvě decky bílého vína /bylo zrovna z večera.../, sůl, pepř a dusila jsem. Vyjmula jsem prsa a nakrájela. Tyčovým mixerem jsem přímo v hrnci mixla, ale aby pár kousků zůstalo. Pak šup plátky masa zpět, zamíchat a je hotovo. Jen samá zelenina a masíčko, žádné zahuštění moukou nebo tak....
Už jsme byli na domku vyjedení z brambor, tak včera k tomu byly noky koupené /Tesco, byly moc dobré, ne všechny jsou...../ a dneska po stěhování kaše z pytlíku....Mám vždycky nějakou takovou přílohu pro strýčka Příhodu, když nestíhám a já musím mít pro pana Há oběd na 12,00 hod., hihihi. I dietáři panu Há to tak vyhovuje, není to pravidlo. Jen nic nezbude a zítra musím zase vařit.....



K tomu byl salát z vařené červené řepy s cibulkou. Zálivka: 2 lžíce oleje, 2 lžíce plnotučné hořčice, sůl, pepř a trochu vinného octa. V hrnečku prokloktat vidličkou / nebo v malé skleničce od přesnídávky s víčkem proklepat / , nalít na řepu, zamíchat a jíst. Já měla uvařenou řepu z večera předtím, čerstvou je lepší pak vychladit...



No a co by to bylo za podzim jablek a ořechů, kdyby ne moučník...
Podle Zimní buchta z řepy ze dne 7.10.18 / datum dávám, kdyby už měla nový příspěvek.../
Já jí nemám tak nadýchanou, protože je bez cukru, slazeno javorovým sirupem. 50 ml.
Ale dobrá byla moc.



Tak jsem si užila blogování a jdu uklízet v šití.... Pan Há sleduje tenis. Pohoda a klid.

Hezký zbytek dne všem.
A děkuji za vaše návštěvy u mne.
😅😅😅

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...dneska mě žebra

 bolí hrozně, asi se přidala i zpětná změna jara k zimě.....A vstavala jsem levou zadní a ještě asi nebyla moje, hihihi. A vůbec k lepšení n...