neděle 10. dubna 2022

...odvolávám, co jsem

 napsala o nemocnici v Olomouci. Že je stará.... Je nová a moderní, včera jsem šla za panem Há zase jinudy a musím říct, že se tu snaží maximálně. Na staré ploše vytvořit nové, za chodu....V Ústí/L novou nemocnici stavěli bez provozu a pak se skoro stylem "hurá" všechno stěhovalo....

Nová Hemato onkologická klinika, pohledem přejedu přes kvetoucí stromy a za jehličnany na mne vykoukne Dětská klinika.....Teď je ještě hnědo a bezlistí, ale včera pěkně pršelo, tak se to zazelená a bude veseleji. I když je dost chladno.




Přede mnou ještě jeden kopeček a jedno staveniště....A jsem v nejhořejší části nemocnice, Klinika traumatologie, Emergency, pavilon Y/ s panem Há, naproti jsou staré a nové budovy Lékařské fakulty.

Po návštěvě u pana Há jsem šla zase jinou cestou ven z areálu, do Hněvotínské ulice. Pomalu do kopečka až k nově otevřenému Kauflandu, kde jsem si koupila červenou hortenzii v květináči... A vyplnila tím nákupem čas na autobus, který až k nám/tedy až do Centra Haná, jede jen 1x za hodinu. A už jsem toho chození měla dost....
Mezi chodníkem a silnicí u Kauflandu je pruh trávy a stromky, a tu a tam pár cibulovinek....
Koukám, že jsem tam i já....


V Olomouci berou životní prostředí dost vážně, zatím jsem nenarazilo, mimo stavenišť, na zanedbané ulice a parky.

A ve středovém pruhu je taky zasázeno. Pak středový pruh končí a po pár metrech/10 ? je přechod. A co myslíte, lidi přechází kdekoliv si zamanou, včetně dvou seniorek, které se navzájem podpíraly a držely za ruce....Ach jo. Někdy fandím víc řidičům, jsou vlastně tolerantnější než chodci. A to používají "stroje", které musí ovládat...a chodci jen nohy, které se zastaví HNED.


No a pak už jsem vystoupila z autobusu, sešla ten kus k našemu domu a vydechla si....
Koukala jsem na film na Netflixu, chvíli pletla, četla, večer koukala na Peče celá země. Líbí se mi to... A nakonec jsem zase nakukovala na YT na své oblíbence...

Moje první asijské video, které jsem začala pravidelně sledovat, Vaření se psem/Francis ale už před nějakou dobou umřel, takže ho nahradil plyšák. A oni natáčí videa velmi řídce.
 Včera se vrátili k Bento boxu.


💖

Na tato "souhrná" videa se ráda dívám. Dneska o pečení masa na Velikonoce, saláty atp.


💗

V Koreji se mladá rodina přestěhovala do nového domu, takže si užívám jejich vybalování, umísťování věcí, vaření. Z vlastní zkušenosti vím, že některé věci se ještě x krát přesunou, než najdou to svoje nej místo.


💙

Ještě na chvíli v Koreji, příprava veganského kimči 100x jinak. Mě láká to světlé. Mám zelí, cibulky, zázvor, česnek, rýžovou mouku....asi to vyzkouším.


💚

V Japonsku mladá slečna utrácela peníze za jídlo ve známém obchodě...A vařila, porcovala lososa do mrazničky i na přímé vaření....


💛

A teď na chvíli domů. I když i to je relativní. David z Dva tátové si přál k narozeninám samostatný výlet, cestu pěšky po pobřeží Andalusie...A tady je jeho video, kdo ho ještě neviděl....
Jinak Dva táty mám moc ráda z mnoha důvodů. Osobních i lidských všeobecně. První dvojece mužů, která začala veřejně ukazovat svůj soukromý život, děti, práci, klady i zápory života jako takového. Někdy mi přijde, že manželství hetero...je složitější právě v tom, v čem si dva stejného pohlaví navzájem vyhoví snáz.....


💜

A dost, ještě se chystám na další vyprávění evulekotule na www.svetuvstric.cz, Peru barevné prádlo, oběd mám hotový. Po obědě/+- přijedou z chaty mladí s dětmi, my s dcerou pojedeme za panem Há.....
Jdu....

Klidný den všem.
💖💗💙💚💛💜



















Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...byla jsem zvědavá,

 jak můj oblíbený autor historických románů  Vlastimil Vondruška  píše o současnosti a budoucnosti....Tak jsem si koupila knížku/elektonicko...