pondělí 11. dubna 2022

...nejsem nejšťastnější

 z léčby pana Há. Jeden problém skoro odstraněn, vyvstal z toho ale druhý. A z něj vysoké teploty, vysoké glykémie, antibiotika do žíly.....a jeho mrzutost, typická pro něj.....

Dneska bylo na cestu do nemocnice i zpět chvílemi slunečno, chvílemi přišel mrak a chladno. Tak jsem nafotila zase nějaké budovy, abych se omluvila za kritiku v jednom psaní, že je nemocnice "stará".

Budova oční kliniky je stará, ale vznosná. Z druhé strany budovy se do hlíny zakusují stroje a dělají tam parkoviště ???


Budova s Emergency a ambulancemi, RTG a tak dále.....




Budova Y zepředu ? zezadu ? Do ní ale vcházím na opačné straně. Z této strany je vchod do -1.patra, kde jsou studovny a přednáškové sály.


Včera odpoledne tu byli mladí,  bylo to fajn je mít na chvíli pro sebe. Simonka mi říkala, že babička druhá má nového pejska, Dášenku.
Dvouměsíční štěně.



Další lákadlo pro děti jezdit na chatu nebo ke druhé babi a dědovi domů.

A já si sem odkládám video Japonců, žijících ve Skandinávii, vyjeli si na výlet do Dánska.


Jedno pečení "řeckého chleba" , podle mne chudší vánočka, na Velikonoce.


A ještě navrch jedno přes hodinu dlouhé, z korejské rodinné farmy. Od jara do zimy.

 Pár detailů mne zaujalo, třeba mladá nať od mladých mrkviček. Suší jí a používají na posypání jídel, rýže, zeleniny...
Potom mě udělalo radost, že dobrá korejská hospodyně omyje mladé cibulky a odříznuté kořínky dá do vody na vývar. Pak je, samozřejmě vyndá.....
Suší i natě od velkých ředkví, usušené je pak v zimě vaří a používají na přípravu teplých salátů, polévek, vždycky ve spojení s cibulkou, drceným česnekem...
Po každém ročním období ve videu je vaření nějakého jídla, maso bylo pouze v zimě. To jen tak na okraj, určitě maso jedí celý rok, ale asi mnohem méně než my.Víc používají vejce a ryby.


Protože je video tak dlouhé, je spíš místo nějakých opakovaček v TV.

Pro dnešek toho bylo až dost.

Klidný večer a zdraví všem.
💖💗💙💚💛💜










Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...byla jsem zvědavá,

 jak můj oblíbený autor historických románů  Vlastimil Vondruška  píše o současnosti a budoucnosti....Tak jsem si koupila knížku/elektonicko...