pondělí 17. srpna 2020

... a zase pondělí,

 v TV mapa nákazy, vláda se dohaduje o nošení roušek v dopravních prostředcích atd, atd...

Ráno jsem odvezla vnoučata do školky. Cestou od školky se mi moc líbí dělící pruhy okolo tramvajové trati, která je vedená středem ulice mezi pravým a levým pruhem pro automobily.

Je to zastávka Envelopa a je moc pěkná.....





V polovině cesty tramvají zpátky domů jsem vystoupila a šla se projít do Smetanových sadů.











Po dvou gorilách při vstupu z Wolkerovy ulice, mě zaujala i moderní plastika Stvůry....Nedá se přehlédnout....






Řebříčky mojí výšky.....









 Další výtvor, plastika Chobotnice, uprostřed ledvinkovitého jezírka.


Socha Bedřicha Smetany...







Perličky  ??? Celé hejno.... Viděla jsem je snad jenom v ZOO, takhle volně nikdy. Ale bývala to asi drůbež hojně v minulosti pěstovaná. Dobromila Rettigová má nejeden recept ve své kuchařce.


Malující děti na příměstském táboře.....


Rozchodníky v bílé barvě....



Rudolfův dub, pána, olomouckého arcibiskupa a kardinála, kterého mám na jedné fotce výše, mecenáše olomouckých parků....i města. U nově zasazené lípy pro něj....
Toto je strom cca 250 let starý.


Okolo parku vykukují věžičky vil, které byly postaveny na místě městských hradeb a patří mezi kulturní památky.....
I já je fotografovala, ale moje fotky nejsou nejlepší a ve změti stromů se vily ztrácejí.

Přešla jsem ze Smetanových sadů po lávce do Čechových sadů. A jeden pohled na zastávku tramvají "anglického" typu, kdy auta nesmí jet, když na zastávce stojí tramvaje a lidé vstupují do jízdního pruhu. Je to i zvýrazněno dlážděním a vyvýšeností jízdních pruhů nad normální vozovku. 
Zastávka Flora Olomouc.


Pohled na druhou stranu, Okresní soud a historické centrum města.


Pomník Sovětské armádě.


A pak už jsem se dostala na ulici, šla na tu zastávku s vyvýšeným nástupem a zrovna mi jela tramvaj. 
A jsem doma....

Venku je dusno, trochu pod mrakem. Jsem přítomností vnoučat i dnešní procházkou docela nabitá energií....

Klidný den všem.
💗💙💚💛💜



1 komentář:

  1. Vypadáte fakt spokojeně. Víc takto vysmátých rodinek. Fakt máte styl. V přítomnosti vnoučat je vždy krásně. Vím o tom své, jsem babičkou v 56 letech :-) Nejsem už v těch letech, abych šla na večírek/party - jak se to dnes nazývá, tam se obslouzila u výrobníku ledu, nalila si z flašky a dala si z někým paňocha. Kdepak..

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

..a je květen...

 Dva dny bylo skoro letní počasí, dneska už zase mraky, vítr a je i chladněji. Ráno bylo zvláštní světlo, tak zase pár pohledů z balkonu. Js...