sobota 8. srpna 2020

...dneska léčím

 rýmu a začínající kašel. Pravděpodobně, částečně, za to může  klimatizace v autě. Navíc u mne přechází každá rýma hned na průdušky / to ten můj Sjögrenův syndrom , ten mi ztrpčuje život už 30 let...../.

Zastavili se tu mladí, byli v Brně v Ikea Ondráškovi pro stůl na učení aj. věci. Mně přivezli lustr do ložnice, papírové krabice, pantofle pro návštěvy, masové koule do mrazáku, panu Há nakládanou rybu k večeři a to už je asi všechno....Děti jsou u babi a dědy na chatě, za těmi jedou zítra. A skončila jim dovolená. Sice byla včera dcera na skok v práci, potřebovala si předpřipravit buňky na práci v pondělí....

Jeli brzy domů, jen jsem je donutila najíst se, byli cestou zpět na koupališti a nikde neobědvali. A taky jsem nechtěla kvůli mé rýmě a kašli....aby něco nepřenesli na děti.

Takže sedím, čtu si oblíbené blogy, ale nic moc, je léto a prázdniny....tj.doba dovolených....a je venku tropické počasí, takže jsou všichni venku.....Což zase tak dobré není, vzhledem ke kovidu....Dcera zrovna dneska říkala, že už zase bylo včera hodně pozitivních / 300 /, a že se lidi klidně přiznají, že si to přivezli z dovolené / v tomto případě z Chorvatska / a na mejdanech pili "společně" z nádoby.....

A pak budou brečet, že babička / děda / najednou umřeli..... Mladí jsou na tom líp, ale co my víme, co to s pozitivními a "vyléčenými" udělá v budoucnosti......, že.

A dost moralit, hlavně že se opálili a napili jiných značek.....

Takže jedno video. Moje oblíbená Liziqi...

Dnešní video je časosběrné, začíná stavbou plotu z nestejně vysokých kulánků z bambusu, pak udělá cestičku z kamene, zaseje semínka kytek a rostlinek.

Dneska se při vaření věnuje okře- ibiškovec jedlý, ta vyrostla na jedné straně té cestičky z kamenů. Na druhé straně nášlapových kamenů popínavý svlačec přikryl bambusy. A taky rajčata.

A zpět k okře a vaření. Zelené, špičkou k nebi otočené plody  suší vcelku nebo ochutí a peče v pícce. Tu pícku  kdysi dělala na jednom videu. Nakrájenou okru na kolečka suší a pak dělá čaj společně se sušenými listy a květy.

Některé plody odsemenní, nakrájí na tenké "čínské" proužky, posype kořením, omáčkami, jako salát...

Mě zaujal recept s krevetami, které předem okoření. Pak osmaží okořeněnou okru s vejci, smíchá s krevetami smaženými na druhé polovině pánve. A k tomu salát z čerstvých koleček okry, rajčaty, kořením a omáčkami....

Taky jsem jí jednou pěstovala, ale naše hlína v Tisé, v nadmořské výšce cca 600 m nebyla ta pravá....

Co se rozepisuji, koho to zajímá, podívá se na video. Zabere 20 minut života.....

                                                                     Jdu....

                                                        Klidnou sobotu všem.

                                                                A zdraví......

                                                          💗💙💚💛💜


.



2 komentáře:

  1. Miládko,jsem na tom jako ty.Začalo to mírným bolením v krku,dnes ráno už chrapot.Také to mívám a asi opět mám z klimatizace z auta.Manželovi je pořád horko a pouští ji na nejvíc.Je fakt,že v těhle vedrech to bylo příjemné i mně.V autě mám pořád velksou slabou šálu,kterou si přehodím kolem krku.Teď jsem to nedělala.Okolo jsou všichni zdraví,nikdo nikde necestoval a tak na covid nemyslím.Snad se to na průdušky nedostane.Na ty jsem háklivá.
    Video je velmi zajímavé,také si ráda podobné vyhledávám.
    Měj se hezky a ať jsi v pořádku

    OdpovědětVymazat
  2. Dobré odpoledne,už je to lepší....doufám, že i u tebe.....Tady by snad mělo zapršet, tahle horka mě ničí...hezký den všem....

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

..a je květen...

 Dva dny bylo skoro letní počasí, dneska už zase mraky, vítr a je i chladněji. Ráno bylo zvláštní světlo, tak zase pár pohledů z balkonu. Js...