pátek 12. dubna 2019

...jeden úkol

splněn.
Perníčky na Velikonoce upečené.
Můj dávný recept, vždycky měkké:
300 g cukr moučka
750 g hladká mouka
lžička sody
špetka soli
3 vejce
125 másla v pokoj.teplotě
200 g med
koření do perníku, já kupované, jinak skořice, hřebíček, badyán, anýz, zázvor....kdo jak má rád

Peču na 180 stupňů, cca 10-12 minut. Záleží i na plechu, ovečky měly takový echt plechový a jsou tmavší.....

Já potírám rozšlehaným vejcem až teplé hned po vyndání z trouby.
Vychladit, buď zdobit nebo uklidit do krabice....Nějaké vezmu mamince. Většinu beru do Olomouce i se zdobičkami a děti si  perníková vejce ozdobí samy....

Tohle byla jedna celá dávka, jak je recept napsaný. Mouka 2:1 hladká : špaldové.


Triko pro On. taky pokročilo, ale hned v pondělí odvezu stroj k panu opraváři. Nemám na to nervy....A můžu šít na Veritasce. Klidně, taky šlapu na pedál....A vezmu jí i na domek. Uvidím.

Ještě pečeme s panem Há koláč se švestkami, ale spolu nám to dneska nesedlo...Já něco řeknu...on udělá pravý opak. Prostě chlap /..../.

Jdu.

Hezký večer všem.
💗💙💚💛💜


1 komentář:

  1. Dobrý den, nevidím tu komentáře, tak napíšu já :-))). Musím pochválit to pečení, kdysi - před léty jsem se napekla perníčků ažaž... I velikonoční, které jsem zdobila i barevně - ten "sníh" jsem obarvila jemně potravinářským barvivem a bylo to parádní. To vím podle toho, že o to byl veliký zájem. Tak přeji, aby i ty vaše perníčky prožily okamžik slávy a vás to inspirovalo k dalšímu pečení perníčků. Však nemusí být jen na svátky. Přeji pěkný den. Jana

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...duben spěje, neodvratně,

 ke svému konci. Ve středu už bude prvního května. Čas běží jako splašený kůň.... Po chladných i mrazivých ránech zase jarní teploty okolo 1...