úterý 2. dubna 2024

...duben, ještě tam budem....

 Tak zní druhá polovina pranostiky o chladných měsících jara. Ale Velikonoce byly teplé, pod poklicí prachového oblaku ze Sahary. Dnešek, i noc na něj, byla studená a mokrá, tady u nás v Olomouci tedy jo. Ale zase se zazelenalo....



Opravdu čerstvá zelená...


Paní sousedka rachotila na balkoně sušákem....Taky peru, ale sušák jsem rozložila v pokojíku. Byla jsem na balkoně se sklem na stolek, utřít písečný prach na skříňce v rohu a pokochat se sezením.

 Včera jsem "znásilnila" mladé, tři, aby šli spolu do sklepa a donesli mi to. Tenhle dům má jediný veliký nedostatek. Výtah končí v přízemí a do sklepa se musí jít jedno patro po schodech dolů. Už jsem sice měla v hlavě plán přesunu jednoho křesla po druhém a stolku před hlavní dveře sklepa. Pak zamknout a postupně vynést k výtahu....dát vše do velkého výtahu / máme dva, malý osobní a "stěhovací větší.../. No a u nás v patře zase po jednom vynést z výtahu a po jednom odnést do bytu. A na balkon. Takže jsem ráda, že se mladí + Ondra nebránili jednorázovému přenosu, hihihi.


Kobereček a podsedáky dám za suššího počasí.

Ráno jsem byla s odpadky a trochu se projít, pan Há ještě spal. A po dlouhé době jsem si od popelnic přinesla do bytu nějakou drobnost. Někdo se asi stěhoval, okolo popelnic spousta kufrů, vybalených věcí atd....a mimo jiné i malá skleněná lampa/kryt na žárovku. Tak jsem si jí vzala, ne na žárovku, ale na svíčku....



Na strop/ lampu apod. se to dává tou malou dírkou dolů, ale já jí mám nahoře na odvětrávání a tu větší na skleněném talířku a ještě pod tím  prostírku, co kdyby to prasklo. 
ALE NEMĚLO BY, ŽÁROVKA PŘECI TAKY ŽHNE....
Takže tak, takový malý popelnicový bazar. Děkuji, bylo to zadarmo.


Taky jsem, konečně, zase uklidila/=přerovnala, dvě část první třetiny předsíňové skříně.
Tuto předsíňovou stěnu bych opticky rozdělila na třetiny, dvě třetiny uzavřených prostor a třetina věšáky, denní botník a police nahoře, pro rovnováhu, hihihi.
 V pravé části první třetiny mám zásobní mléko a džemy pro pana Há, pak různé krabice s  uklízecími a papírovými pomůckami, chemii a krabici s mycími prostředky. Ta je papírová a pomalu odchází, musím si jí změřit a koupit vhodnou plastovou. A ve staré kožené tašce pana Há je základní nářadí, momentálně jí zastiňuje sůl do myčky. A pak kýbl na vytírání a vysavač klasický za ním.
Ve vedlejší, levé části skříně, mám prostor na prací gely/prášky a techniku, včetně těch ručních pomocníků, že. Hadice k vysavači i tomu druhému visí na boku. Ale byly na slabém háčku, odlepoval se a tajemně to několikrát zbuchlo... tak jsem koupila dva silnější a dneska konečně přelepila. Na háčcích mám na boku taky dokoupené druhé"pečící patro" do trouby v kuchyni a ještě asi vložku na grilování. Tu jsem ještě nepoužila, ale nevyhodila....A taky tam mám dvě skládací sedátka na balkon, pod nohy, tak se pak zase uvolní víc místa.
Vsuvka.
 Musela jsem nad úložnými prostorami tady v Olomouci dost přemýšlet. V Ústí jsme měli sklep, v mezipatře zamykatelnou špajzku= prostornou a s policemi až pod strop, s větráním. A potom i garáž kousek od bytu. Tam se toho vešlo.....
Konec vsuvky.
To byla polovina =1/3celku= uzavřené skříně v předsíně, kterou mi/nám na míru a podle mých neumělých obrázků vyrobil mladých kamarád, který má  truhlářskou firmu. Nad těmito skříněmi jsou dvě menší nástavby. Akorát do stropu. A vlevo mám uložený druhý šicí stroj, pekárnu, sušičku na ovoce a plotýnkový plynový vařič. Takové ty věci, které méně často používám a musím si na ně vzít stupinek, když je chci. To už jsem otevřené nefotila. A vpravo jsou krabice s výzdobou na Vánoce a Velikonoce....

A druhou polovinu=2/3= uzavřené skříně nafotím, až uklidím všechny zimní věci na ramínkách a botky....Vyměním za jarní, už doopravdy jarní, hihihi.





Dveře jsou otevírané od středu, podle madel, že.V papírové tašce rohlik.cz jsou vypláchnuté suché plechovky a kovy pro spolutchána do sběru a úplně dole dva květináčky s cibulkami narcisek, ještě přidám ty petrklíče z kuchyně, až odkvetou a mladí odvezou na chatu nebo spolutchýni k domku na zahradu.
Nic nevyhodíme, hihihi.

Takže to byla moje skříň v předsíni, děkuji za trpělivost při čtení.....Těšila jí moje i vaše pozornost.

Jdu pověsit druhou pračku prádla a vařit oběd.

Hezký den všem.
💖💗❤💙💚💛💜















 


1 komentář:

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

..a je květen...

 Dva dny bylo skoro letní počasí, dneska už zase mraky, vítr a je i chladněji. Ráno bylo zvláštní světlo, tak zase pár pohledů z balkonu. Js...