úterý 30. května 2023

...zítra je

 poslední květnový den a od čtvrtka/1.6./ je léto. Nějak fofrem...

Já vyzvedávám odpoledne Simonku a vedu na zpěv, na chvíli se potkám i s dcerou. Úterky jsou pěkné dny, hihihi. Jdeme vždycky se Simi po náplavce, povídáme, jedeme kousek tramvají, kupujeme svačinku v pečivu, většinou chce linecké kolečko/kytičku s džemem. Ale i pro Ondru....Odevzdám jí v hudební škole, pak přiběhne dcera, chvilku couráme, povídáme, dovede mne na zastávku tramvaje a jde pro Simonku. A já za panem Há.

                                                                             💖

Prohlížím si oblíbená videa na YT. Nejsem pořád jen na asijských vařících a úklidových. Sleduju i jiné, třeba skandinávký s moc příjemnou blondýnou. Minule měla 10 maličkostí dobrých pro domácnost z Amazonu, poslední video je zase takový pellmell starostí o dům. Mami, ona si tím vydělává, říká vždycky dcera. A kolikrát jsme diskutovaly o tom, jak se časy mění. když jsem byla malá já, emancipovaly se ženy na práce, které nikdy dříve nedělaly. 

"Za první republiky" byla žena většinou v domácnosti, tj.péče o ní, manžela a děti.

Po válce a v začátcích socializmu nastala změna, žena šla do zaměstnání, takže k "ženským"pracem přibyly ještě svářečky, zednice,snad jen hornice ne, prostě začaly dělat i "mužskou"práci.

A čas šel dál, možnost studovat a dělat práci vyšší odbornosti, vyrovnat se mužům i v této oblasti. Jenže ouhá, pořád platí/platilo, že muž na stejné pozici vydělává víc než žena. Je přeci "živitel rodiny". A mnohde to platí pořád. Proto říkám všem mladým kolegyním atd., bojujte v tomhle směru o rovnoprávnost. Automaticky se počítá, že se po práci žena postará o vše doma....A kde je ta vyrovnanost ?? Já vím, mladé ženy jsou teď jiné, své, do všeho zapojují i své muže. A to je dobře.

Ale to jsem maličko odbočila od původní myšlenky. Když se žena zaměstnala, snaha byla jí ulevit doma...Polotovary, prádelny, mandlovny, jednoduché domácnosti...To by šlo, jenže každá rodina je jiná, každá vyžaduje něco jiného...A tak se v poslední době část žen věnuje práci v zaměstnání a pak domácností a část se zase vrací do dob minulých. Jsou zaopatřené finančně tak, že nemusí samy "pracovat", tak zvelebují svou domácnost. Tedy, někdy až moc, že.

Dívám se na mnohá videa a beru si z nich jen maličkosti, drobnosti pro ulehčení života. A to jsem "už" doma a mám jen tuhle jedinou/ne jedinou samozřejmě, starost.

Každý po svém strůjce svého štěstí...když tě baví denně šůrovat, dělej to. Nebo si nastav takový model, kdy jsi spokojená nejen ty, ale i všichni v tvé domácnosti...muž i děti. Záměrně nepíšu manžel, protože to už často neplatí automaticky být manžel.

Tak něco skandinávského úklidu a vaření tohoto jara.


A jedno asijské video, od sběru kiwi po jeho spotřebu. Mě zaujaly lívance a smůtý...Džem dělala kolegyně Hanka už před cca 30 lety, kdy se kiwi začalo na trhu objevovat v hojném množství...pamatujete holky ???


Slyším vstávat pana Há, jdu chystat kávičku.

Hezký den všem.
💖💗💙💚💛💜




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...chvíle klidu

 před příjezdem dcery s vnukem. Nebudu o víkendu sama..... Dopletla jsem včera  přízový svetřík  Peacock Tee , ale budu ještě připlétat cca ...