čtvrtek 15. června 2023

...když tak stojím

 na balkoně a koukám do krajiny.....Vidím cíp města, Povel a Nové Sady, který se pořád rozšiřuje výstavbou panelových domů i domků. Pohled poutá jasně červená budova a před ní je konečná a vlastně i první zastávka nejnovějšího ramene tramvajové trati v Olomouci. Není tam točna jako u nás na Nové Ulici. Musí tam jezdit tramvaje, které mají řízení vepředu i vzadu. Prostě pan řidič na konečné popadne aktovku a láhev s vodou, přejde do druhého vozu a jede zpátky....

Tak tam jsem se vydala dneska dopoledne na malý okružní výlet, hihihi. Dcera mě nalákala na dobře zásobenou prodejnu zeleniny a další vietnamce se širokou škálou asijských potravin, koření a dobrůtek. Mimo ty české produkty, které prodejnu na sídlišti živí asi jako večerky...Mají vše, včetně nějakého šatstva, drogérie, domácích potřeb...

Takže jsem si nakoupila nějaké koření, ústřicovou omáčku, suché udon nudle, jarní závitky. A zase pomalu na tramvaj a přes město domů. Pěšky by to bylo jednodušší, ale to si udělám výlet jindy. Přes miniúdolí je vidět i náš žlutý věžák....Vypadá to blízko. Už jednou jsme tam byly s dětmi a šly pěšky domů.

https://www.hrady.cz/kaple-neposkvrneneho-poceti-panny-marie-olomouc-povel

Měla jsem štěstí na pána "od kapličky", byl vyměňovat nějaké zprávy na nástěnce vedle vchodu, tak jsem byla i uvnitř.





A tady je modrá konečná a jak jsem si všimla, všude je mezi kolejemi nasázen nějaký bledě růžový sukulent. Všude na této trati až k Šantovce.




A ještě rychlý pohled směrem k domovu.
V dáli žlutý věžák, takřka v zákrytu vpravo od něj je vidět olomoucká rarita, obydlený dům s vodojemem na střeše....



Tak a jsem doma. procházka spojená s výletem tramvají, sluníčko, pofukující vítr. A klid, protože dopoledne je ještě škola a těch pár důchodců venku i v tramvaji je potichu. Ty hlavní davy jsou asi v obchodech, hihihi.

Klidný den všem.
💖💗💙💚💛💜










Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...chvíle klidu

 před příjezdem dcery s vnukem. Nebudu o víkendu sama..... Dopletla jsem včera  přízový svetřík  Peacock Tee , ale budu ještě připlétat cca ...