úterý 10. ledna 2023

...dcera mi vytkla,

 že na dnešní den čekala jinou tématiku než submisivitu, hihihi.

Tak jo.

Včera jsem dopoledne ve velkém "vařila". Jednak k obědu boršč se spoustou zeleniny a vepřovým masem z kolena. A potom jsem nakládala kimči.

Tady je moc pěkně sepsaný celý recept krok za krokem, i s dodatkem o dalším nakládání jiné zeleniny a la kimči.

https://paleosnadno.cz/recept/kimci-kimchi/

...moje příprava....

V bílé míse nasolené změklé čínské zelí.

Mám jen jeden malý drtič, už léta letoucí. Kašička z rýžové mouky se chladí na balkoně, chladné naliju do mixéru, přidám kousek zázvoru, česněk...a rozdrtím na kaši. Přeliji do misky, přidám rybí omáčku, čili papriku na kimči, pastu z čili papriček, trochu soli/zelí už je nasoleno ač se musí dobře propláchnout. Musí být pružné, nepraskat. No a pak už se jen pasta přidá k zelí a nakrájené zelenině/mrkev, cibulka, bílá ředkev/, dobře se promíchá a dá do sklenic. Já skleněných krabiček, protože do plastu mi to vždycky "zažralo" chuť kimči a nešlo to dlouho vymýt. 


Včera jsem na krájení zeleniny musela usednout, strašně mě bolely nohy a záda.



A od včera stojí na tácech na jídelním stole, chvílemi otevírám, začalo kvasit, takže byt voní po kimči. Ale bojím se, aby mi to nevybouchlo...Nechám ještě do zítra a pak do lednice.
💙💚💛💜
No a nakonec pár zádumčivých pohledů na krajinu okolo domu. Cestou od tramvaje domů, když jsem předtím odvedla Simonku ze školky na zpívání. A sešla se chvíli s dcerou....
Temné mraky nás celý den straší, ale zima nikde.
Příroda by si potřebovala pod přikrývkou sněhu odpočinout a my lidi taky....Náš přirozený koloběh.






Máme docela hezké blízké okolí....



Klidný večer všem.
A zdraví, zase nás to okolo straší.....
💖💗💙💚💛💜




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

..a je květen...

 Dva dny bylo skoro letní počasí, dneska už zase mraky, vítr a je i chladněji. Ráno bylo zvláštní světlo, tak zase pár pohledů z balkonu. Js...