neděle 20. března 2022

...jely jsme

 s dcerou pro vnoučata na chatu, kde byly s druhou babi a dědou.

Prošly jsme si Horní i Dolní Vinohrádky, moc toho ještě nezelená, potřebovalo by zapršet. Objevila jsem keřovitou rostlinu, které na jednom místě bylo spousta, ale já jí nikde neviděla. Tak jsem si tři větvičky ulomila a zadala do https://identify.plantnet.org/cs. A výsledek ? Protože mám zkušenost jen se zelenými výhonky a nevím, kdy a jak to kvete, mám dva šťastné zástupce květeny nejspíše přesličník přesličkolistý nebo janovec metlatý. Výskytem v Evropě by to mohl být spíš ten druhý....


A z procházky ještě pár snímků. Všude zatím spousta suché trávy a suché listí po zemi i na stromech. Tuhle krajinu znám ještě se spoustou stromů, které porazili kvůli kůrovci. Sice zasadili nové stromky, ale okolo chaty jsou  30-40 cm vysoké. Ale chvála za ně. Jednou zase budou dělat stín.







A ještě něco od chaty, cestou pro vodu k prameni pod ní. A květena....





Za chvíli se začne stmívat, budu si chvíli číst a zapošiju přízi na dopletených ponožkách.

Klidný večer všem.
💗💙💚💛💜






Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...byla jsem zvědavá,

 jak můj oblíbený autor historických románů  Vlastimil Vondruška  píše o současnosti a budoucnosti....Tak jsem si koupila knížku/elektonicko...