středa 22. února 2023

...tak jsme včera

 se Simonkou zkontrolovaly náplavku pod dvěma novými mosty....A voda je opravdu na hraně před rozlitím....Pak jsme pokračovaly na tramvaj a na zpívání....

Na protější straně řeky včera ještě pracovalo na zdi několik dělníků, dodělávky. A posledním místem už je jen ulice/na fotce za Simonkou, kde strhli chodník před domy, uděají nový a dodělají i ten kousek ulice, která ústí těsně před mostem. Cca 40 metrů ?? A měla by být náplavka i mosty a jejich okolí hotová.




Na dnešek se zase radikálně změnilo počasí, pod mrakem, pršelo a lezavo.
Sedím u pc, čtu si novinky a své oblíbenosti ....

A neubráním si sem dát jednu poznámku. K navyšováním důchodů a jeho omezení. Kdo není senior, toho by to mělo zajímat taky, jak jde čas....
Jsem seniorka s dobrým/..../ důchodem. Bodejť by ne, za tu letitou práci s jedním přerušením/mateřská a dvěma pracovišti, mezi kterými jsem roky pendlovala. A spoustou přesčasových hodin k normální pracovní době/ cca 50-70 hodin měsíčně navíc za služby. Náročné a občas vyčerpávající....

Když jsem si chtěla udržet alespoň takovou životní úroveň, kterou jsem tehdy měla, musela jsem pracovat víc. To se teď moc nedoporučuje, byť máme pravicovou vládu, která to KDYSI razila.

Ano. Šla jsem o několik měsíců dříve do předčasného důchodu, nebyla jsem schopná zvládat, spíš psychicky než fyzicky/ vztahy mladého vedení ke starým.....Denodenní ironie apod. I tak si myslím, že jsem byla krok od vyhoření.
A proto mám i menší důchod, než bych měla, kdybych šla o pár měsíců později.

 Nevím, co budou dělat moje chudinky následovnice, když jim hrozí odchod do důchodu v tak vysokém věku/67??? a ještě chtějí pro ženy škrtat roky za děti....


Ne, takhle do detailu jsem to nechtěla psát.
Kdyby v našem bytě žila moje kolegyně U./je sama, vdova, byla by na tom asi takto :
1.byt je náš, takže dál platíme poplatky na údržbu a spotřeby energií...nová suma je maličko méně než třetina mého důchodu, kdybych tu žila sama.
2. k tomu elektřina/ zvýšení o 100%, plyn, zvýšení o 100%, pojištění mé osoby, pojištění bytu, pojištění auta.....TV, internet, mobilní data, inkaso za TV a rádio..... Ano, nekterá pojištění jsou pololetní, ale je třeba s nimi počítat průběžně, že. Našetřit na ně.
Všechno patří do základních potřeb člověka s určitou inteligencí, bývalým postavením a tím vším, čím BYL celý život. A to je další třetina mého důchodu.
3. nějaká částka, u mne minimální, na oblečení, věci potřebné pro chod domácnosti...a kolik na ní v průměru zbývá ?, benzín do minimálního cestování....a jídlo.....
Takže na to je třetina z průměrného důchodu. Který bude  v červnu okolo 20 000, Kč.
A to jsem k tomu nepřidala to nejdůležitější, léky, které máme sice na předpis, ale doplatky se taky zýšily. Nám dvěma doplatky činí  přibližně 2000,0 měsíčně. Takže pro jednoho tisíc.
A nikdo nevykládejte, že si za to můžeme sami...Oba nekouříme, pan Há má cukrovku od mládí, za ní nemůže a ta trocha vína, kterou vypijeme/ a vypili jsme....To bych ráda viděla, jak to jednou dopadne s generací po nás, která má zvyk mít TO všechno a nějak si nepřipouští, co je čeká ve stáří....

Rada pro seniory ?????
S odchodem do důchodu se všeho zbavit, celý důchod dát za bydlení v nějakém lepším či horším ústavu pro staré...podle výšky penze, že... A čekat na smrt.

Celý život člověk pracuje a na sklonku života strach a úzkost z vlasní budoucnosti.
A konce života.

Ironie minista zdravotnictví o tom, že každý je strůjcem svého života a doplácí na hříchy je sice "pěkná", ale potrefená husa někdy nejvíc kejhá....Divila bych se, kdyby byl nekuřák a absolutní abstinent. A k tomu trocha té genetiky a jsme v tom všichni stejně. Znám ve svém okolí jedince, co žili asketicky, sportovali...a zemřeli velmi mladí. No, špatný příklad, nezatížili důchodem stát....
Někdo řekne, co by důchodci chtěli, čtyři tisíce na měsíc na obživu atd, to jim musí stačit....Ale všichni to známe, kousek masa, mléko, pečivo, trocha zeleniny a ovoce a na stole je hromádka za dva tisíce. A to si nevyskakujeme.Ano, vařit pro jednoho je skoro nákladnější než pro dva.
A když má člověk vnoučata....a svátky a narozeniny....a vánoce.....a nedej bůh nečekané výdaje v domácnosti.

Takže se trochu ztotožňuji s karikaturou pana ministerského předsedy....dostal na snímku paruku hlavního hrdiny stejnojmenného filmu z roku 2008? a i nadpis...tahle země není pro staré....



A k tomu všemu psaní pod fotkami mne inspiroval komentář na SEZNAM ZPRÁVY :

Každému prostě jen to jeho.
Čas života letí všem stejně, jednou všechny čeká doba seniorství.

Klidný den všem.
💖💗💙💚💛💜




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...byla jsem zvědavá,

 jak můj oblíbený autor historických románů  Vlastimil Vondruška  píše o současnosti a budoucnosti....Tak jsem si koupila knížku/elektonicko...