neděle 6. listopadu 2022

...nedělní ráno

 bylo už trochu mrazivé, určitě, v Olomouci byl 1 stupeň nad nulou.



Přibližující se fronta od jihovýchodu nás nezasáhla, bylo slunečno a svěže. Chladno a na mne brzo tma.

Ráno jsem vstala brzo, zase nějaké práce v domácnosti, trocha pletení a koupila jsem si novou knihu. Takže i čtení.
 Občas mi šel u čtení mráz po zádech.... Autorka spíše ženských románů zabrousila do představy, kdyby sluneční bouře způsobila ochromení všeho toho, co je závislé na elektřině a veškerý virtuální svět. Z toho plynoucí  konec komunikace, nedostatek pohoných hmot, jídla, vody, léky pro staré a nemocné, i "obyčejné" úrazy, které se stanou smrtelnými, když nelze operovat a využívat techniky na diagnostiku....A co to udělá s lidmi, kteří jsou hlavně ve městech za normální situace odkázáni na všechny vymoženosti života/ voda, výtahy, doprava atd.atd. A nejenom to, taky spodní pudy sebezáchovy pro různé skupiny lidí a jedince, kteří si dokážou vzít po zlém všechno, co potřebují. Lidská zloba a chamtivost, i když v tomto případě způsobená nedostatkem všeho, rabování a násilí....Všechny ty věci, které považujeme za SAMOZŘEJMOST ve spořádané společnosti se vrací do doby strachu o vlastní život a živobytí.. V některých momentech jsem zavřela oči a přemýšlela....


Na parapetu mi bude kvést orchidea, přestěhovala jsem jí ze studené ložnice/nikdy netopíme, do pokoje/obýváku.
Když jsem vybírala květináče na přesazení některých kytek, neměla jsem dobrou ruku. Prosakuje jimi hodně voda. Ta je tu strašně tvrdá a dělá na nich mapy. Úkol na další jaro. Vybrat takové, co mám na oleandru.


A vánoční kaktus od Uršuly, trochu rozmazaná fotka....




Klidný nedělní večer všem.
💖💗💙💚💛💜






1 komentář:

  1. Všechny ty věci, které považujeme za SAMOZŘEJMOST ve spořádané společnosti se vrací do doby strachu o vlastní život a živobytí.. V některých momentech jsem zavřela oči a přemýšlela....i já jsem taky přemýšlela,a radši jsem koukala na orchidej a vánoční kaktus u Vás. Budu přemyšlet,jaké dárky pro naše vnoučata,Sára 23let,studovala ve VB,po brexitu dodělává Mgr v Praze, další vnučka Ella17let,
    studuje v Liberci Právnickou akademii, vnuk Samuel je v šesté třídě a nejmenší vnuk Matias má roka půl. A vůbec nevim, co koupím......

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...byla jsem zvědavá,

 jak můj oblíbený autor historických románů  Vlastimil Vondruška  píše o současnosti a budoucnosti....Tak jsem si koupila knížku/elektonicko...