sobota 7. května 2022

... o gramotnosti

 už jsem tady asi jednou psala.....☝

Negramotných lidí je u nás asi dost. Nemyslím přímo v Olomouci, ale jsou místa, kde je to lepší a místa, kde horší. Myslím teď nejen gramotnost co se týče psaní a čtení/počítání atd. Ale gramotnosti sociální. A nebo jsou lidé trpící barvoslepostí a neví to.....

Mluvím o odpadech.Popelnicích.

Modrá = papír.

Žlutá = plast.

Černá = vše ostatní, nejsou-li ještě nádoby na biologický odpad, železo, kartony od mléka apod., sklo dokonce barevné a bílé... 

Ano, to tady  všechno vedle domu máme. Proto nechápu, jak "ve skle" může být pytel s odpadky z plastu, v "papíru" zbytky jídla a sáček s rohlíky..... A mohla bych popisovat další a další "přešlapy" lidí ??" při likvidaci SVÉHO odpadu. Ale asi to bude v té negramotnosti či barvosleposti a s tím nic nenadělám...Dneska jsem si vzala s sebou mobil, protože "bordel"/sorry citlivějším.... okolo popelnic mě zarážel celý týden, kdykoliv jsem šla okolo. Ale už to nevydrželi i popeláři a tak bylo uklizeno všechno/ nerozebraná válenda opřená o popelnici, nesmotané matrace. Prostě někdo něco obnovoval a vyhodil staré jak to stálo, leželo....papíry a nesložené krabice...Ach jo.

To všechno je otázka výchovy.... Bohužel, lidi na to kašlou, pošlou i děti a NIC jim neřeknou....

Mému vnukovi bude na podzim 9, už chodí s odpadem a ví, kam co dávat. A že v přírodě/na ulici, v autě nesmí papírky od čehokoliv atd. jen tak vyhazovat na ZEM, ale dát mámě/tátovi a vyhodit až DOMA. Do správných nádob. To je to nejmenší, co pro život současný, ale hlavně budoucí, můžeme udělat. MY všichni. Disciplína, ta je nutná i v DEMOKRACII. Jak si mnozí pletou tohle slovo s absolutní volností....

Takže fotky žádné, naštěstí. Ale na jak dlouho ? Než bude někdo něco doma dělat ????

A dost.

Mám uklizeno, kytky zalité, prádlo v pračce, pan Há si jde lehnout, nic moc.... se necítí. Je slabý a mrzutý...

Zase jsem utrácela peníze za knížku, tedy elektronickou, že.

Jane Harper Ztracený v pustině. Už mám i její předchozí Sucho. Moc se mi líbí poznávat cizí kraje a zvyky. Život v australském vnitrozemí musí být příšerný. Tedy z mého pohledu. Horko, sucho, namáhavá práce a všechno s tím spojené. Všimla jsem si poznámky v textu o kontrolách kůže u "bílého" obyvatelstva kontinentu, opravdu to TAM není jednoduché. Když se řekne Austrálie, člověk vidí pláže, vítr ve vlasech, exotické ovoce a zvěř....a tady je i ta druhá, odvrácená strana.....



💜

Další nové příspěvky u evulekotule na Světu vstříc, už se pomalu chystají do Mexika. I já se tam moc těším. Sleduji/sledovala jsem několik cestovatelů, hlavně po USA a Severní Americe, ale tam dolů se moc lidí nevydává. Tak jsem zvědavá, jak to budou zvládat a co nám ukážou.
💖
Trochu mimo šití kabelek/rodiny a dětí, cestování atd. je dnešní příspěvek u http://blog.rosamitnik.cz.


Tak mladý člověk a už tolik životních zkušeností, cest a touze najít to pravé.
💙

Mohla bych sem vkládat další a další typy a  videa, která mne zaujaly během mé dnešní cesty imaginárním životem na internetu, ale někdy se jen dívám a čtu....A poslouchám.

Cestou od popelnic jsem si pod keřen natrhala několik bílých květů hluchavky a čekají na mě na spaření horkou vodou, vyfotila jsem si i trsy modrých kvítku, léčivka...Ale dneska pod mrakem a pampelišky i sedmikrásky mají svá kvítka uzavřená...

Včera cestou do lékárny ve škvírách okolo obrubníků...šanta kočičí. Jako kdyby to bylo schválně vyseto. Vypadá to moc pěkně, hihihi.


.....a nádherné a jemné listy javorů. Co jenom mi ta jemnost připomíná...Aha.


A nakonec moje tulipány, které jsem si koupila za odměnu/za nervy posledních dní....Sorry pane Há, někdy to s naříkáním a hekáním přeháníš....Já vím....💕


Stroje/pračka,myčka pracují, za chvíli budu volat mojí mamince, pak vařit....

Klidný den všem.
💖💗💙💚💛💜













Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

..a je květen...

 Dva dny bylo skoro letní počasí, dneska už zase mraky, vítr a je i chladněji. Ráno bylo zvláštní světlo, tak zase pár pohledů z balkonu. Js...