neděle 31. května 2020

...sobota

byla velmi proměnlivá. Dopoledne sluníčko, s dětmi pro pastelky a bloky v Tescu. Odpoledne, když se Simonka vyspala, bylo zamračeno a foukalo. Ale šli jsme na hodinu ven, zase trochu objevovat blízké okolí, dětská hřiště. Začalo dokonce i pršet, schovali jsme se pod cca 100-120.letou památnou lípou.


Dneska dopoledne přijela dcera se zetěm, skládají nám skříň do ložnice, my bychom to tedy asi sami nezvládli. Dokonce museli opět rozložit manželské postele, protože se to skládá na plocho, na ležato....A podle jejich rozhovoru jsem pochopila, že zlatá Ikea s návody, tady složité a spíše závislé na odhadu a zkušenostech "stavitele".

Já vařím, hlídám děti u TV, chvíli jsem pletla a udělala si fotonávod napojování přízí během pletení, bez uzlíků.
Vhodné spíš pro tenší příze, teď pletu ze lnu a výsledek se mi líbí. Někde jsem to okoukala na YT, ale už nevím kde....

Když zbývá cca 20-30 cm příze, ten konec ohnout na délku 10-15 cm a plést dvojitě, ten přehyb je jako konec příze.....
Nové klubko příze připravím stejně, Přehnu cca 10-15 cm a stiskem si tu délku potvrdím.
Když jsem při pletení konce klubíčka skoro u přehybu, tím přehybem protáhnu koneček nové příze, potáhnu, aby stiskem vytlačený přehyb nového klubka "zasedl" do očka konce končícího klubka, urovnám a pletu dál dvojitě přes tento spoj přehybů a kus nové dvojité příze, cca 20 ok, koneček nechám nezapletený a přejdu na jednonitku z klubíčka. Oba konečky na rubu lehce zatáhnu, můžu odstřihnout nebo ještě pomocí jehly nebo háčku zatáhnout. Na pletenině nejsou ty dvě řady skoro viditelné....


Tak, jdu vařit a chvílemi dělat "čumila".

Klidný den všem.
💗💙💚💛💜

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...chvíle klidu

 před příjezdem dcery s vnukem. Nebudu o víkendu sama..... Dopletla jsem včera  přízový svetřík  Peacock Tee , ale budu ještě připlétat cca ...