úterý 12. května 2020

...stávám

se starou, mrzutou babkou....
Už několikrát jsem si totiž všimla, jak v TV przní češtinu. Dneska mladá reportérka mluvila o otevření výstavy Muchy, ukazovali jeho namalovanou oponu pro menší jihočeské divadlo... A mimo jiné dívka pronesla:....a jeho obrazy malované tuží.....Hned mě to zarazilo, jestli vůbec mluví o malířské technice, tj. jestli ví, o čem mluví.
No nic.
A i v televizních zprávách často slýchám slova....např.číslovky v takových tvarech....dvě sta sportovců.....nojono...
dvě stě.
A přitom si myslím, že zrovna spisovně nemluvím, ale, když to slyším, jsem trochu mimo.
Včera jsem si, například, četla elektronickou knihu, kterou asi někdo překládal ze slovenštiny do češtiny...pravopisné chyby, slovosled, ú a ů, docela mi to bralo chuť ke čtení. Radši bych si to přečetla ve slovenštině. I když už jsem taky dost odvykla. V mém mládí jsem četla slovensky hodně, vycházelo u nich dost zajímavých knížek....lepších než česky.👍

Včera odpoledne se začalo zatahovat nebe, podvečer a noc pršelo, ve městě nesněžilo, ale ochladilo se skoro pod nulu.
Dneska dopoledne bylo sluníčko, ale už se to zase kazí.

Jsem asi dneska hnidopich i proto, že už zase mám pochybnosti o množství věcí na stěhování. Už zase probírám a snižuji počet skla, porcelánu, knihy snad už mám vyřešené, prostě nevím, kde se to tu nabralo....hihihi. Ale nemůžu popřít, že jsme s panem Há měli / a máme !!! / pěkný život, jen mi neměl dovolit hrabání a syslení pěkných věcí....Co teď s tím....K mnoha věcem ani nemám citový vztah, šup s nimi pryč.

Ano, začínám mít doma krabice s vtipnými popiskami....záclony a skleněné vázy......zlaté nádobí / tj.sváteční bílý servis se zlatým vzorečkem okolo od mých rodičů, vybalovat až na konec..../...apod.


Tak jo, jdu něco dělat.

Klidný den všem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...chvíle klidu

 před příjezdem dcery s vnukem. Nebudu o víkendu sama..... Dopletla jsem včera  přízový svetřík  Peacock Tee , ale budu ještě připlétat cca ...