čtvrtek 1. srpna 2024

...zase chvíli s dětmi....

 Včera odpoledne přivezl zeť děti od druhé babky ke mně. Dcera už tu byla, takže jsme pak spolu povečeřeli a rodiče jeli domů.

Za chvíli už se obě děti chichotaly nad něčím na mém neomezeném internetu....


Já byla v tu chvíli taky na netu, jednak jsem hledala recepty a potom i koukala na má oblíbená videa. Kouká celá rodina. Asi jako všude.

Dcera mi přivezla "čokoládová" rajčata k těm ze včera, "obyčejným".



Při čtení na internetu jsem objevila recept na "uhčo" univerzální hnědou čínskou omáčku a bylo to vtipný, takže sledovat to nebyla ztráta času.

No a ještě si sem uložím dvě  ponožky, tedy videonávody na ně.
Jeden je, bohužel, v ruštině, kdo nezná azbuku  i mluvu titulky to jistí. Moc se mi to chodidlo líbí, tak ať to mám někde uložené.


Všemu, co je na internetu v azbuce, se vyhýbám, striktně. Jsem prostě ta generace, která měla v roce 1968 pubertu za krkem a vžitý odpor ke všemu ruskému...Sorry, celoživotně, tak to je. Ne, že bych do té doby nečetla ruskou klasiku, Puškin, Dostojevský, můj oblíbený Tolstoj...ale pak už nic. Co jsem načetla do té doby, to v hlavě mám, vystačilo mi to i k maturitě.... Pak jsem četla a čtu jen rebely a odpůrce.....
např.






První knihu mám elektronicky, druhá je někde v Tisé v knihovně, pokusím se jí od mojí sestry dostat.


Dovolím si sem dát jednu recenzi na tu druhou knihu, je z roku 2022, tedy nedávno :

Tenhle kousek z mého pohledu zaujímá jasný primát v několika ohledech. Tím nejzřetelnějším je cena za nejlepší knižní obálku, a byť jsem na vlastní kůži hukot války nezažil, tuším, že se jedná o doposud nejpřesnější a nejvěruhodnější vykreslení rutiny prostého vojáka, který se každý den probouzí s tím, že to může být jeho poslední den. Kniha jasně předává poselství, že válka může být silně romantického pojetí a zglorifikována ve verších, avšak realita zákopů, zlomenin, průstřelů, dehydratace, výpadků paměti, či dezoriantace mezi dobrem a zlem je to, co na vás čeká, když naverbujete. Nyní, když se země otřásá na Ukrajině je čtení o to působivější, když města jako Kryvyj Rih, nebo Mariupol vystupují v této knize, kde je stále hlavní hybnou silou zemidrtící nacistický třetí reich. Vlastně si čteme období, kdy Sověti vzdorují hnací síle, jenž měla předpoklady dobít celý svět. Takže sečteno, podrženo - Někrasov - ANO. Bez toho režimem řízeného patriotismu a velebení hlavních pohlavářů a myšlenek, je to i čtivé.

"Stáli jsme na přehlídce na Prvního máje na chodníku s rukama v kapsách a dívali se na tanky, na letadla, na vojáky, pochodující v dlouhých řadách ... To je ale krása, to je ale síla! To bylo vše, o čem jsme tenkrát přemýšleli. Není to pravda? Ale o tom, že i my jednou budeme muset pochodovat, ovšem ne po asfaltu, nýbrž po zablácené cestě s tlumokem na zádech, a že na nás bude záviset život - ne-li několika set, tedy alespoň několika desítek lidí... Což jsme tehdy o něčem takovém přemýšleli?" P.S. Válka, či jakákoliv jiná tragédie se často týká prostých lidí, kteří jsou jako ty a já.

Takže návod je moje premiéra v azbuce.

......a nové video od Pleteme s ALLI, vlastně jsem ho objevila před chvilkou, takže jsem sama zvědavá, jak to bude s tou patou....Ale bude to něco podobného jako výše....


Jo a málem bych ani nenapsala, že PRŠÍ....
Odpoledne půjdou děti s mámou a tátou do kina, já ne. Nějak mě to nepřitahuje a chci, aby byla jejich rodina spolu při různých příležitostech. A odpoledne má zase pršet, tak budou doma/u nás suchou nohou autem, hihihi. Jen zpátky, protože Zbyněk je v práci/v Lošticích a přijede rovnou do kina.

Jdu pomalu chystat oběd.

Klidný den všem.
💖💗❤💙💚💛💜












Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

.. a protože

 v bytě snad za chvíli budou řemeslníci, sedám k PC a budu maličko surfovat.... Venku bylo zataženo vysokou frontou mraků, ale když jsem vst...