úterý 7. května 2024

...byla jsem zvědavá,

 jak můj oblíbený autor historických románů Vlastimil Vondruška píše o současnosti a budoucnosti....Tak jsem si koupila knížku/elektonickou Kronika zániku Evropy


A musím konstatovat, že druhá polovina knihy mě trochu´= dost vyděsila. Někdy člověk neví, jak se k některým rozhodnutím u nás v ČR i EU postavit čelem. Tolik věcí k řešení a tolik lidských povah a názorů. Nemusíme chodit daleko, co jednomu připadá lehké a pochopitelné, to druhého může děsit.


Ale po přečtení této knihy nevidím nic špatného nad opatrností....Stačí se, ve skutečném světě, podívat na životy migrantů, druhé a třetí generace. V Německu, Francii a Švédsku, i jinde, jejich nespokojenost se svým postavením v zemích, které je přijaly s otevřenou náručí. A mnohdy, v této době, tyto země sklízejí negativní "plody" svých minulých vstřícných rozhodnutí...Ne, nebudu tady nic dál rozebírat, to je na každém z nás, jak k tomu přistoupit. Budeme-li mít ovšem příležitost, dát svoje názory najevo....

Tak příště sáhnu u pana Vondrušky zase po historii...všech jeho Epopejí...hustitská, přemyslovská, lucemburská atd.atd. Miluju je, i jeho "detektivky" z minulosti. O tuto zálibu se dělím se spolutchánem.

💙💚

A pro zvednutí nálady, hlavně tedy té mé, jedno video mladé dvojice s adoptovanou dcerkou. Mladá žena ani po nepovedeném umělém těhotenství není schopná ?? donosit dítě, tak proto adopce. On měl nedávno 30tiny a ona je mladší. Občas k nim nakouknu. Ne pravidelně. Tentokrát mne zaujal jejich výlet do Dubaje. Na vyhlídku nejvyšší budovy světa aj.


💛💜

U nás doma žádná změna, pan Há v nemocnici, každý den za ním chodím. Dneska se chci lékařky zeptat na včerejší výsledky, ještě má několik dávek infuzně antibiotik. Ale určitě by mohl přejít na tablety.Tak uvidíme, co mi řekne.

Včera v podvečer přišly přeháňky a dneska je od rána zataženo a co chvíli sprchne.
Byla jsem si umýt vlasy a už několik dní koukám na dvě čárky tužkou na dlaždičky, rozměřování, kam až bude sahat sprchový kout. Minulý týden tu byl pán vlastnící firmu na přestavby. Dělal jí i mladým, než se narodil Ondrášek....Já už mám vybrané obklady i dlažbu, sprchový kout, umývadlo nechám na mladých, umývátko na WC taky, budeme dělat i nový záchod. Aby to bylo stejné. A vyšší mísu, tahle je taková "dětská" výška, panu Há se špatně vstává...a dáme pevná madla. Tam i tam. Tak uvidíme.Ano, i o tomhle "přízemním" je život, hihihi.
Já jsem dost impulzivní a když už se pro něco rozhodnu, tak to musí být brzy/hned. Viz naše stěhování do Olomouce. O Vánocích mi dcera řekla, že budou jezdit do Ústí méně, Ondra jde na podzim do školy, Simi do školky už v lednu, ona do práce...a to byl spouštěč. Na Silvestra jsem řekla, že chci taky do Olomouce...A rozjelo se TO. V únoru jsme měli prodaný domek, zamluvený prodej garáže, nakonec i byt byl rychle prodaný/soused a 18.5. jsme byli v Olomouci. No a za týden pobytu u mladých jsme šli do nového, nově vymalovaného a okobercovaného bytu. O ten se zase "starali" mladí, výběr na internetu, z několika návštěv vybraný tento, jeho nákup....A líbila se nám i koupelna, hihihi. Pro mne z fotek na internetu a od dcery. Jenže život ukázal, že pro staré není nejvhodnější. No a tak bude jiná... 
Už aby to bylo.
Měli jsme dříve....

Klidný den všem.
💖💗❤💙💚💛💜








Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...už je zase sobota, chladněji, přeháňky a dneska snad bouřky ????

Včera jsem dostala obrázek z FB, od Uršuly, o tornádu u  Valtířova, mala obec u Labe cestou z Ústí nad Labem do Děčína.....Coby kamenem hodi...