pondělí 17. dubna 2023

....víkend se povedl,

 i když někdy i dost pršelo....Ale to ostatní 1*****.

V pátek jsem byla u Uršuly na slezině toxiholek....kolegyně v Ústí jí budou mít tento pátek. Bylo to fajn, jako obvykle, pokecaly jsme, podrbaly, hihihihi, popily vínko. Cestou domů zase lilo, stejně jako cestou k ní. Ale ovíněné to tolik nevadilo....

V sobotu dopoledne jsme s dcerou jely do Brna do Ikea, mrholilo, v Brně lilo a byla dost nízká oblačnost.

https://www.ikea.com/cz/cs/stores/brno/

V restauraci jsme si daly lososa a salát s lososem a pak hurá do skladu. Přijely jsme hlavně pro dvě knihovničky a já pro úložné krabice/ úklid vlny a látek podruhé.../. Neubránily jsme se nákupu několika "nezbytností", ale držely jsme se....Takže vrcholem byly švédské mražené kuličky, hořčičná omáčka s koprem a nějaké pečivo na svačinku. Bez toho nemůžeme odjet domů, i děti kuličky milují....

Pohled z okna ještě klidné restaurace...bohužel švédská vlajka vě větru nevlála, i přes moje čekání na záběr. Nějaká zamotaná ????


Cestou domů ještě pro dort medovník a nějaké pečivo a zeleninu...Odpoledne jsme totiž u nás slavili Zbyňkovy narozeniny a taky Simončiny, které ona má ve čtvrtek...
Všechno jsme snědli a vypili, hihihi. Bylo to fajn.

Oslavenci.....dětský  šampus, my pili Hibernal. Ale nejdříve kafíčko a medovník.



V neděli dopoledne se mladí přesunuli domů, i když jsem myslela, že budou na oběd. Ale těšili se asi na svůj klid  a montování skříněk....
Takže Zbyněk měl pracovní narozeniny, ale on už je takový, klid a nicnedělání mu moc nevyhovuje...

Táta a jeho pomocníci...


Nová ke stávajícímu.....Provizorní naplnění pro mne, abych mohla dát na blog. Sama vím, že člověk několikrát všechno mění, než je spokojený....


A ještě jedna knihovnička na kuchařky apod. vedle vchodu do kuchyně....


Co člověk nadělá...čtyři lidi v bytě, jiné nároky na prostory než třeba u nás, kde jsme jen dva na skoro stejnou plochu....A všeho přibývá, kuchařek, knih atd. atd.

A zatím, co táta doma luxoval, děti s mámou šly na dětské hřiště, provětrat se.


Jak vidno, bylo u nás v Olomouci rušno. A nepršelo tu.

Odpoledne jsem odpočívala, pročítala blogy a koukala na oblíbená videa na YT.

Tak, hlavně pro mne, dvě upoutávky.
Nejdříve z Japonska u Nami, nákup a vaření jídel pro nemocnou sestru. 
Eva Kočí psala na blogu www.svetuvstric.cz , když byli v Japonsku, že tam je vše  dokonalé ad absurdum pro nás. Něco, třeba zvuky, které si můžete na veřejných záchodcích spustit, aby v ostatních kabinkách nevěděli, CO ty děláš....a to mne zaujalo, mimo jiné, samozřejmě. 
No a Nami navařila, dala zmrazit a poslala mražené jídlo dovážkou= dopravní službou ??? sestře, zcela určitě v jiném městě než je ona/Tokyo....
Dělala několik zálivek na teplé vaření, hned jsem jednu včera vyzkoušela a v týdnu udělám ještě tu s miso.


A aby toho na koukání nebylo málo, tak ještě video z Koreje. Mladí se nedávno přestěhovali do jiného domu, ale už několikáté video sleduji, že by rádi něco vlastního ?? někde jinde. Tentokrát na prohlídku letěli letadlem ???
A mimo to zase nějaké vaření a zavařování. No, zavařování není asi ten nejlepší výraz. Ona nakládala několik sklenic s různou sezonní zeleninou, bez konečného vaření v hrnci. Pak to brzy otevřou a spotřebují jako nezbytné přílohy k hlavnímu jídlu. Jestli se to tak dá stručně napsat. A to se mi líbí moc, protože při nakoupení zeleniny se občas všechno hned nesní a je dobré dopředu vědět, co všechno z té zeleniny udělám....Takže něco na způsob okurek močáci, naložit a brzy sníst.Ale tam se nedává ocet a ona ano, no tak nevím....A pokaždé může být jiná skladba zeleniny, podle toho, co zrovna je čerstvé.
A taky u nich hodně prší, hihihi. A dost.


Tak a končím, na dnešek je toho dost. Odpoledny vyzvedávám vnučku a vezu k nim domů, dcera dělá do pěti a Zbyněk jde s Ondrou na fotbal/trénink. Do večeře budu doma...

Klidný den a zdraví všem.
💖💗💙💚💛💜


















Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...byla jsem zvědavá,

 jak můj oblíbený autor historických románů  Vlastimil Vondruška  píše o současnosti a budoucnosti....Tak jsem si koupila knížku/elektonicko...