úterý 10. října 2017

..při čtení

oblíbených blogů, jsem u Lucie z Jizerek narazila na zmíňku o Humpolci, kde má její rodina chatu a kde byla na rodinné sešlosti.
I já mám na tento kraj hezké vzpomínky. Pochází odtud moje maminka. Z malé vsi Hněvkovice u Humpolce. Doslova za humny Humpolce, jen vyjít jednu dvě zatáčky a kopec. Spousta  pěkných lesů, borůvek, hub, koupání v rybníce, já ještě chodila s babičkou na nákup "ke Smutným" a pro chleba k pekaři...
Teď už tam nikoho skoro nemáme, sestřenice a bratranec se rozprchli do blízkého okolí...Naposledy jsem tam byla na pohřbu poslední maminčiny sestry Boženky. Bolestné a přesto sladké...mládí a dětství. Moje maminka odtud odešla v patnácti letech, spolu se dvěma staršími sestrami a rodinou jedné z nich. Sem, do Sudet, kde se osidlovalo.

Rybník v louce, rodný domek maminky, který už není v rodině....Obyčejné fotky obyčejné krajiny, ale tolik emocí v člověku probudí. Nakouknutí přes plot...dneska málo používaná cesta k chalupě....život vesnice se přesunul na druhou stranu vsi, tam je spousta nových domků, směrem na Jiřice.


Krásné vzpomínky.....Nás všech, přes různý věk.

A co je nového tady, v mém domově, kousek od mé rodné vsi Tisé...Mlha, mlha, spadané listí, poprchávání, prostě podzim.
Okolo domů se všude pracuje, na třech místech rozkopáno a na našem domě lešení. Život má svůj neměnný rytmus, čas utíká pořád a všem...


Tady pod žlutými stromy cosi kopou ????


Tady tucet mužů v oranžových vestách taky něco dělá...


A hromady hlíny ještě nezmizely, i když už nikdo na betonových krytech kanálu ??? nedělá...


Já den začala úklidem střihů, které byly sice v deskách, ale při včerejším stěhování knih jsem našla šanon s kapsami, který jsem hned začala plnit. Postavila jsem ho na "dočasné" místo vedle počítače...Uvidím, co ještě přerovnám a najdu, hihihi.


Připravila jsem si střih na kalhoty softšelky pro prasynovečka Péťu. Jen vystřihnu  a sestavím střih v jeho velikosti a můžu začít...A vyndám látky, náplety, gumu, brzdičku  potřebuju koupit, černé náplety taky....


Ven se mi tedy nechce, na nákup se dobrovolně hlásí pan Há, chce se projít, rozhýbat ta svá bolavá kolena...Ale nic tak důležitého nemáme zapotřebí, snad nějakou zeleninu. Já pojedu zítra na setkání důchodek..., cestou se zastavím v galanterii / nákup viz výše / a v DM drogérii / neklouzavou vložku do vany atd./. Už mám seznam.
Jdu pracovat, peru deky a jednu záclonu na uložení. Poslední pračka, snad.
Hektická doba po těch skoro pěti měsících na venkově. Pro domácí stroje.

Hezký, i když u nás hodně zamračený, den všem.😀



3 komentáře:

  1. Milky, to jsem ráda, že sis díky mému článku takhle hezky zavzpomínala. Vysočina je úžasná, moc ráda tam jezdím, je tam nádherná příroda, lesy, rybníka a čas tam plyne tak nějak pomaleji.... :-)
    Hněvkovice u Humpolce moc dobře znám jako celé okolí města, Humpolec je město, e kterém vyrůstal manžel a dodnes tam bydlí téměř celá jeho rodina. A chatičku mají v chatové oblasti Valchy kousek od Petrovic... znáš to také? :)
    Tisou u Děčína také znám, byli jsme tam vloni v kempu podívat se na Tiské stěny... moc krásný kout naší země. :)
    Hezký den ti přeji, i když opravdu zamračený, u nás dokonce leje jak z konve, a to jsme chtěli jet s Matýskem na cvičák, ách jo. :-(

    OdpovědětVymazat
  2. Je to krásný kraj. My se tam s mužem neustále vracíme, i když už tam téměř nikoho nemáme. Nejhezčí lesy, plno hub a krásná příroda hm škoda, že už moje mamka nežije. Ale to je život.
    Hana B

    OdpovědětVymazat
  3. Uf, slzy mi stekajú, ........ krásny príspevok! Moji rodičia tiež odišli v 45. na Sudety, Velké Březno, sestra mala 9 a brat 5 rokov. V roku 52 odišli do Istebného na SK, kde bola postavená nová fabrika - Kovohuty - a bola im ponúknutá práca, riaditeľom sa stal maminkin švagor. O dva roky som sa narodila ja. Keby neodišli z ČR, boli by sme skoro susedy :-)))
    Čím som staršia, tým radšej sa vraciam do rodiska rodičov - Terchová - a prejdem sa po miestach, kde chodili ich nohy.
    Aj u nás je to s počasím také, ani na prechádzku nehodno ísť :-( ale aspoň upratujem :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...hezké Velikonoce všem....

*obr. z Pinterestu