středa 3. ledna 2024

...první příspěvek 2024,

 jak jinak než o počasí...




Je skutečně bláznivé, dnešní honění se front mraků a i změna tlaků nejsou nic moc pro nás seniory. Pro mne. Pana Há především.....

Před několika dny jsem na netu četla článek a dneska ho nemůžu najít....Byl o nejprudší změně počasí minulého století pro naší zemi. Silvestr 1978 a Nový rok 1979. Pro mne nezapomenutelné.

Byla jsem na Silvestra u přátel, bylo teplo, šla jsem nalehko oblečení, okolo krku hedvábný šáteček. A po půlnoci to začalo, prudké ochlazení, vítr, sníh, hlavně led na chodnících. A já sloužila biochemii od rána od 6ti hodin !!! Byla jsem z toho na nerv, tak jsem se v 5 hodin rozhodla jít pěšky, cca 3 km, do nemocnice dolů do města, doslova dolů. A byla to děsivá cesta s dobrým koncem. Došla jsem, i když zmrzlá. Silvestra/24 hodin tehdy sloužili Mirek a Saša, jediní dva laboranti. Pamatuju, jak mě Saša přemluvil, ať zalezu do postele a zahřeju se a dvě hodiny za mne pracoval. Nikdy jsem mu to nezapomněla....RIP

mrazivý Nový rok 1979

A po tomto zlomu nastaly uhelné prázdniny. Uhlí před Silvestrem všude na haldách a vagonech zmoklo a prudkou změnou teplot zmrzlo tak, že to nešlo nijak rozbít. Tak nebylo čím topit.....

A dnešní a i včrejší předpověď o ledové změně teplot, která je před námi, mě trochu vyděsila.

Tyhle fotky jsme s dcerou kdysi vyfotily, tenkrát to bylo podobné.....



Zakleto v ledu. I to zábradlí má ledovou krustu....

Venku je 9 stupňů, snad se to nebude opakovat....

Klidný večer všem.
💖💗❤💙💚💛💜




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...byla jsem zvědavá,

 jak můj oblíbený autor historických románů  Vlastimil Vondruška  píše o současnosti a budoucnosti....Tak jsem si koupila knížku/elektonicko...