čtvrtek 4. ledna 2018

.../2/

A je tu další čtvrtek. První v roce 2018. Všední den.
Tak jsem šila.
Použitá látka Effervescence a panel.
Ten panel jsem koupila před časem, jiná barva už nebyla, tak zelenou, základ. Když to přišlo, chtělo se mi brečet. Zelená ve větším množství působila temně a smutně. Tak nakonec i panenky. Strčila jsem to do skříně a tam látka čekala. A včera mě napadlo, že by to bublinky u látky Effervescence mohly pozvednout. A myslím, že jo....snad.....


Panenky jsou jen dvě, ale každá je olemovaná proužkem jinak barevným a i bubliny jsou jinak barevné. Zadní část polštářků je pokaždé jinak barevná. Vůbec je to zajímavá látka.  Z jedné, co je základem hnědá, mám ještě polovinu koupené a jednu různě šedou. Koupila jsem je původně na šití tašek na jaro....Ale ještě zbylo, jen ta nejvíc barevná, včetně fialové..., už není.
A myslím si, že ty barvy okolo panenkám pomohly. I ten žlutý proužek...
Co myslíš, dcero, líbí se ti ????
Musím udělat seznam nákupu do galanterie....tělové nitě, nějaké dlouhé zipy / poslední jsem vypoužívala dneska /, nové klapací odstřihovačky nití, knoflíky na svetr, nejradši různobarevné....Seznam pomalu narůstá.
Ale je mi fajn, prací proti depresi.
Venku nic moc, sníh, marast, déšť, marast, mraky, vítr.

Díky minisérii  v TV o Marii Terezii jsem se zase dala do čtení jiné literatury, než detektivky. Pročítám si Toulky českou minulostí V., připomínám si věci mnou zapomenuté. A hledáním na netu,  pár nápadů mi, samozřejmě, přihrál i stryček Google.

aj.
aj.
Při čtení recenzí na tento dvoudílný film /loňské provenience k 300.letému výročí od narození MT/, jsem musela souhlasit, že by to potřebovalo seriál, aby se ukázaly všechny věci, které prosadila.. a třeba i pokazila. Sčítání lidu, sjednocení pojmenování osob, čísla ulic, daně, cla, zrušení jezuitů / a jejich "vlády nad školstvím"/, podpora průmyslu a manufaktur aj., aj., aj.
Nebyla to jen frivolní feudálka, hihihi.
Jdu si číst.


Hezký den všem.


2 komentáře:

  1. Myslím, že dcéra bude nadšená, pekné sú!
    Aj ja som MT pozerala, ale je jasné, že v 2 dieloch sa nedá ukázať, aká to bola panovníčka.
    A ja si tiež myslím, že depka je za tebou! Vraj ľudia s depkou nie sú schopní pracovať a ty si taká pracovitá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za návštěvu, snad je to za mnou...Hezký víkend !

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...dneska mě žebra

 bolí hrozně, asi se přidala i zpětná změna jara k zimě.....A vstavala jsem levou zadní a ještě asi nebyla moje, hihihi. A vůbec k lepšení n...